یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
«من نویسنده  این کتاب نیستم»؛ روایت جستجوی و انتخاب

«من نویسنده این کتاب نیستم» داستان نویسنده‌‌ای که تصمیم می‌گیرد بهترین مکان را برای نوشتن یک کتاب پیدا کند، به قلم مصطفی عظیمی‌فر، نویسنده خوزستانی منتشر شد. منتشر شد.

مصطفی عظیمی‌فر، نویسنده کتاب «من نویسنده این کتاب نیستم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خوزستان گفت: برخلاف دو اثر قبلی که با درونمایه‌ عاشقانه و طنز منتشر شد، در این کتاب کوشیدم، بیشتر به بیان و انتقال مفاهیم به مخاطب تمرکز کنم.

وی با بیان اینکه داستان، «من نویسنده این کتاب نیستم» زبان ساده و روانی دارد، عنوان کرد: هرچند داستان، زبان ساده‌ای دارد اما از ویژگی‌های، فلسفی، اجتماعی و ادبی برخوردار است؛ به‌عبارت دیگر در دل داستان نکات آموزنده‌ زیادی در قالب روایت‌هایی از واقعیت‌ زندگی را با کلمات و جملاتی به ظاهر ساده اما پیچیده و عمیق بیان می‌کند.
 
نویسنده کتاب «هر خودی همیشه تنها است» ادامه داد: داستان کتاب «من نویسنده این کتاب نیستم» را می‌توان مثالی از زندگی در نظر گرفت  که سادگی درآمیخته با پیچیدگی و  مفاهیم ژرف از واقعیت زندگی انسان‌ها را به تصویر می‌کشد و همچنین بیانگر عبرت‌آموز مفاهیم ناپسندی چون: خودخواهی، چاپلوسی و ... است.
 
 وی سبک کتاب را بر پایه گفت‌وگوی ادبی دانسته و بیان کرد: اوج گفت‌وگوهای کتاب را می‌توان در میانه کتاب، جایی که نویسنده با یک تخته سنگ در پایین تپه آشنا می‌شود، دید.
 
عظیمی‌فر درباره داستان کتاب «من نویسنده این کتاب نیستم» یادآور شد: «من نویسنده این کتاب نیستم» داستان نویسنده‌‌ای است که تصمیم می‌گیرد بهترین مکان را برای نوشتن یک کتاب پیدا کند. او جستجو را آغاز می‌کند تا اینکه به بام شهر می‌رسد و در آنجا با یک تخته سنگ آشنا می‌شود. تخته سنگ که از پیش می‌داند نویسنده قصد دارد کتابی بنویسد با او همراه شده و سرانجام هر دو موفق به خلق کتاب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها