دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
انتشار کتاب دربارۀ تاریخ استان بوشهر در اولویت است

بوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به انتشار چندین اثر تاریخی دربارۀ شهرهای تنگستان، سیراف، بوشهر و... به همت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، تاکید کرد: انتشار آثار پژوهشی دربارۀ تاریخ شهرها و روستاهای استان در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

اسماعیل سجادی‌منشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: استان بوشهر از پیشینۀ تاریخی درخشانی برخوردار است؛ به‌طوری که شما وقتی در منابع تاریخی و جغرافیایی کشور نگاه می‌کنید، نام بنادر و شهرهای این استان بسیار برجسته است. طبیعی است مستندسازی و تاریخ‌نگاری شهرهای این استان امروزه امری لازم و ضروری است که خوشبختانه بخشی از این مهم به همت مورخان هم‌استانی نظیر عبدالکریم مشایخی، سیدقاسم یاحسینی، علیرضا مظفری‌زاده و ... محقق شده و بخشی دیگر با همکاری مورخان و مؤلفان جوان نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: به تازگی کتاب‌هایی در باب تاریخ تنگستان، سیراف، بوشهر به‌همت نویسندگان و مورخان بومی با همکاری و حمایت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نوشته و چاپ شده است که آثار دیگری هم در خصوص تاریخ سایر نقاط استان در دست نگارش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، مکتوب کردن تاریخ استان بوشهر را مهم دانست و افزود: این کارهای پژوهشی، ضمن اینکه جایگاه تاریخی این استان را متذکر می‌شود، بستر مناسب را برای اثبات حقانیت فارس بودن خلیج فارس بر مبنای کاوش‌های باستان‌شناسی و مطالعات تاریخی فراهم می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، جهانی شدن کاروانسرای مشیرالملک برازجان را که به‌تازگی به همراه 53 کاروانسرای دیگر در قالب پرونده‌ «کاروانسراهای ایران» در یونسکو ثبت شده، فرصت مغتنمی برای شناخت بیشتر تاریخ استان بوشهر و رونق گردشگری این استان معرفی کرد و یادآور شد: استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی، با اختصاص اعتبارات لازم وارد یک شیب تحولی مثبت شده است که امیدوارم تا پایان دولت سیزدهم بسیاری از برنامه‌هایی که در این حوزه با کاوش‌های باستان‌شناسی و مطالعات تاریخی مناطق مختلف استان آغاز شده، به سرانجام برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها