یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۶
مجيد نظافت: جشنواره شعر فجر امسال به بهترين شكل برگزار شد

مجید نظافت برگزیده بخش شعر انقلاب سومین جشنواره شعر فجر، گفت: جشنواره هر سال بهتر از گذشته برگزار و هر سال بر تعداد شاعراني كه آثار خود را به جشنواره مي‌فرستند افزوده مي‌شود. اين جشنواره هر سال به آن جشنواره آرماني شعر فجر كه از مسئولان فرهنگي انتظار می‌رود نزديك‌تر شده است.

 وي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: يكي از مهم‌ترين نكته‌هاي مثبتي كه جشنواره امسال نسبت به جشنواره سال‌هاي پيش داشت، رقابتي بودن جشنواره امسال بود كه تاثير به‌سزایی در كيفيت جشنواره داشته است. 

این شاعر ادامه داد: امسال جشنواره در بخش جوان و ستايش از پيشكسوتان و شعر انقلاب بسيار خوش درخشيد و بنابر سياست‌گذاري‌هايي كه مسئولان براي سال‌هاي بعد در نظر گرفته‌اند قرار بر اين شد كه جشنواره در سال‌هاي آينده كلا به شكل رقابتي برگزار شود.

برگزيده جشنواره شعر فجر گفت: جشنواره شعر فجر در سال‌هاي نخستين دل شاعران نحله‌هاي مختلف شعري را به دست آورد و اكنون نوبت آنست كه جشنواره به شكلي رقابتي در تمام بخش‌های خود حضور داشته باشد.

نظافت درباره حوزه‌هاي تفكيكي جشنواره شعر فجر گفت: حوزه‌هاي جشنواه شعر بايد به همان بخش‌هاي كلاسيك و شعر نو و سپيد محدود باشد و آثار در همين حوزه‌ها بررسي شود. تفكيك‌پذيري بيشتر در جشنواره شعر فجر نه تنها لازم نيست بلكه آفتي براي جشنواره نيز هست. شعر بايد به عنوان شعر بررسي شود نه در تفكيك حوزه‌اي كه در آن شعر سروده شده است.

وي درباره بخش كودك نوجوان جشنواره اظهار داشت: به نظر می‌آید تفكيك حوزه كودك و نوجوان در جشنواره امسال كار چندان درستی نبوده است. زيرا ما در كل كشور حدود 100 شاعر كودك داريم و در حوزه‌هاي ديگر حدود 300 هزار شاعر.
 
نظافت تاکید کرد: با وجود این تفاوت در شمار شاعران این حوزه‌ها، برگزيدگان حوزه كودك و نوجوان و دیگر حوزه‌ها به لحاظ تعداد يكسان هستند و اين انصاف نيست. از طرفي داوري اين حوزه بسيار مشكل است و به نظر من بايد در جشنواره‌اي جدا با داوراني متخصص در اين حوزه و در تشكيلاتي جدا از جشنواره شعر فجر به آن پرداخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط