یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۶
«معاد جسمانی در حکمت متعالیه» مي‌آيد

اثبات معاد جسمانی از ديدگاه صدرالمتألهین و نقد دلایل مخالفان در كتابي با عنوان «معاد جسمانی در حکمت متعالیه» به قلم مرتضی پویان از سوي موسسه بوستان كتاب به زودي منتشر مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، جواد آهنگر، دبير شوراي بررسي آثار موسسه بوستان كتاب قم، با بيان اين مطلب اظهار داشت: نويسنده اين كتاب با توجه به اين كه «معاد جسمانی» از موضوعات عمیق و بحث‌برانگيز در میان متکلمان و فیلسوفان است، به تبيين نگرگاه‌های آنان در محور انديشه‌هاي ملاصدرا مي‌پردازد. 

وي با اشاره به اين كه عده‌ای از اثبات عقلی «معاد جسمانی» عاجز مانده‌اند و به کلی، معاد را انکار مي‌كنند، گفت: گروهی دیگر مثل بوعلی‌سینا، جنبه تعبدی آن را پذیرفته‌اند. برخی دیگر که خواسته‌اند آن را اثبات کنند، تنها برای «معاد روحانی» دلیل آورده‌اند، اما تنها فیلسوفی که با ژرف‌کاوی حیرت‌انگیز عقلی به اثبات «معاد جسمانی» پرداخته، حکیم متأله صدرالمتألهین شیرازی است. 

آهنگر خاطرنشان كرد: اثر حاضر، معاد جسمانی را از دیدگاه صدرالمتألهين شيرازي در سه بخش عمده با عنوان‌هاي «از دیدگاه عقل»، «از دیدگاه شرع»، «نقد و بررسی آرای مخالفان معاد جسمانی صدرالمتألهین» به تفصیل بررسي مي‌كند. 

چاپ اول كتاب «معاد جسمانی» در شمارگان 1500 نسخه، 788 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به‌زودي راهي بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط