یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
تجلیل از کشاورز قهدریجانی؛ دوستدار کتاب و مطالعه

اصفهان – خادمان ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در فرمانداری شاهین‌شهر تجلیل شدند و طی آن کشاورز قهدریجانی به عنوان دوستدار کتاب و مطالعه تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، آیین نکوداشت و تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی، هم‌زمان با سی‌ویکمین هفته کتاب، صبح امروز در فرمانداری شهر شاهین‌شهر برگزار شد.

مدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ضمن عرض خیرمقدم به حاضران گفت: جای تقدیر دارد در شاهین‌شهر که شهرستان نمونه کشور در عرصه کتاب است، این برنامه برگزار می‌شود.

علی شاه‌نظری با بیان اینکه در سطح استان ۲۱۳ کتابخانه عمومی نهادی داریم که تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به صورت خاص، زیر نظر اداره‌کل کتابخانه‌های عومی استان هستند، افزود: در هفته کتاب، حدود ۱۵۰۰ فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان در حال برگزاری است. دو کتابخانه نیز در همین ایام افتتاح می‌شود؛ کتابخانه شهدای بهاران در فلاورجان و کتابخانه شهدای لتهر در شهرستان لتهر کاشان.

او در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: جایگاه مطالعه را همه می‌دانیم. امیدوارم با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، بتوانیم گامی رو به جلو برداریم. در شهرستان‌های استان ۱۵ پروژه عمرانی مختلف در دست احداث داریم که با همت فرمانداران در حال پیگیری است. نمایندگان مجلس نیز بعضاً ورودهای خوبی به این قضیه کرده‌اند. ساخت یک پروژه عمرانی مسائل حاشیه‌ای بسیاری داشته و نیاز به استانداردهای تخصصی بسیاری دارد.

تجلیل از کشاورز قهدریجانی؛ دوستدار کتاب و مطالعه

از آشنایی کودکان با شناسنامه کتاب‌ها تا معرفی کتاب‌های نمونه توسط مسئولان

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه کتاب و کتابخوانی و اهمیت آن نزد ایشان و خانواده‌شان گفت: امیدواریم ما به عنوان سیاست‌گذاران نظام اسلامی و نیز مردممان در این مسیر قدم‌هایی برداریم.

سید محمدرضا کاظمی‌طبا فعالیت‌های شانزده‌گانه شاهین‌شهر و میمه را در راستای ارتقای جایگاه کتاب و فرهنگ‌سازی برای مطالعه برشمرد که گوشه‌ای از آنها به این شرح است: اجرای برنامه «کافه کتاب» با مشارکت کتابداران شهرستان و ایجاد فضای نمایشگاه کتاب در دسترس مردم و تسهیلگری برای برگزاری این نمایشگاه‌ها بدون هیچ هزینه‌ای؛ اجرای برنامه «شهر من و کتاب من» برای آشنایی کودکان با شناسنامه‌های کتاب و توضیح شناسنامه‌های کتاب در مدارس و کانون‌های پرورش فکری؛ اجرای برنامه «کتاب کار» برای تغییر ذهنیت و رفتار کودکان کار / اجرای برنامه «کتابِ باز» شامل معرفی کتاب‌های نمونه توسط مسئولان؛ برنامه «قلمداران شهر من» برای تجلیل از نویسندگان؛ برنامه «پژوهش‌یار» با معرفی کتاب توسط اساتید دانشگاه‌ها.

کاظمی‌طبا در پایان گفت: در شش ماه آینده فرایندهای مربوط به فرهنگ‌سازی کتاب ادامه خواهد داشت.

تجلیل از کشاورز قهدریجانی؛ دوستدار کتاب و مطالعه

تجلیل از یاری‌کنندگان به ترویج کتاب و مطالعه

در ادامه برنامه، از تمبر اختصاصی مزین به تمثال شهید حسین خرازی رونمایی شد.

تقدیر از مسئولان استانی و شهری به دلیل فعالیت‌ها و پیگیری‌های مسئولانه در راستای امور مربوط به حوزه کتاب بخش دیگر این برنامه بود. در همین راستا، از محمدعلی احمدی، فرماندار شهر اصفهان، به‌دلیل همکاری مستمر و پیگیرانه ایشان در امور کتاب تقدیر و تجلیل شد.

محمد شبانی، شهردار بهارستان نیز از جمله مسئولانی بود که به‌دلیل واریز مستمر نیم درصد شهرداری و همکاری در امور کتابخانه‌های بهارستان از او تقدیر شد.

محمدجعفرزاده کشاورز فلاورجانی نیز به‌دلیل اهدای موکت به سالن‌های کتابخانه عمومی فجر قهدریجان در ۲۳۰ متر مکعب و همچنین مادر شهید نیلفروش‌زاده به‌دلیل مساعدت در خرید کتاب و تهیه سیستم صوت برای یکی از کتابخانه‌های خمینی‌شهر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در ادامه از دیگر مسئولان استانی همچون فرمانداران خمینی‌شهر، تیران و کرون، فریدون‌شهر، شهرضا و نجف‌آباد برای اقداماتی همچون اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، اختصاص اعتبارهای مناسب برای تجهیز کتابخانه‌ها و حل مسائل حقوقی تقدیر شد.

شهرداران شهرهایی همچون درچه، گز، خور و بیابانک، افوس، شهر زاینده‌رود و هرند به دلیل اقداماتی از قبیل پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی، مساعدت در انجام برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و رسیدگی به تجهیزات تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها