پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
«رویای سفر، وین» و دیدار از قصرهای درخشان و خانه موسیقی کلاسیک و اُپرا

گردشگران ایرانی در کتاب «رویای سفر، وین» با روایات گوناگونی از جغرافیا و تاریخ اتریش و وین، روابط میان ایران و اتریش، معرفی محله‌ها، بناها، موزه‌ها، پارک‌ها و انواع خوراک و برگزیده‌ای از رستوران‌ها و کافه‌ها آشنا خواهند شد.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «رویای سفر، وین» به عنوان سومین جلد از مجموعه کتاب‌های راهنمای سفر به شهرها و کشورها از سوی شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اسرا پرواز (ایوار) با همکاری انتشارات نوسده منتشر شد.

نیاز به توسعه مقاصد سفر امن در جای جای جهان از یک سو و اهمیت به‌دست آوردن رضایت مسافران و دل‌بستگی‌های آن‌ها به کتاب‌های راهنمای موثر و کارآ از سوی دیگر، این مجموعه را بر آن داشت تا در این فصل نسبت به تهیه جلد دیگری از این مجموعه اقدام شود. از این رو شرکت ایوار به عنوان مجری مسوول و موفق در اجرای تورهای پرشمار خارج از کشور با همکاری گروه نویسندگان و هنرمندان مانند راهنمایان گردشگری در مقاصد موردنظر، این‌بار اقدام به تولید محتوای باارزش و به‌روز برای مسافرین «وین»، پایتخت کشور اتریش کرده است.

این مجموعه با آرمان «آموختن بهتر» و «خلق خاطرات شیرین‌تر از سفر» گردآوری شده و برآیند تولید محتوای ناب و دقیقی است که از سوی تیمی مسوول برای سلیقه‌های گوناگون مسافران ایرانی شخصی‌سازی شده است. در چهارده فصل آمده در این کتاب، گردشگران ایرانی خواننده روایات گوناگونی از جغرافیا و تاریخ اتریش و وین، روابط میان ایران و اتریش، معرفی محله‌ها، بناها، موزه‌ها، پارک‌ها و انواع خوراک و برگزیده‌ای از رستوران‌ها و کافه‌ها خواهند بود.

در این کتاب هم‌چنین توجه ویژه‌ای به هنر موسیقی، ادبیات و سینما در این شهر، بسیاری از مراکز خرید و تقویم رویدادهای آن شده است. معرفی جغرافیای محصور اتریش و واکاوی موقعیت وین در آن، مرور تاریخ و شرح ریخت‌شناسی این شهر در دوره‌های گوناگون از استقرار اولیه تاکنون، وقایع‌نگاری موازی ایران و اتریش و بررسی رد پای فرهنگ و هنر ایران در این کشور، وصف ملاقات مشاهیر دو کشور و سفرنامه‌های هم‌پیوند، از خواندنی‌ترین بخش‌های این کتاب هستند.

خاطره پرسه در وین، بی‌گمان از رویایی‌ترین بخش‌های این سفر است. در پنجمین فصل کتاب شما با بخش درخور توجهی از محله‌های وین و دیدنی‌ترین خواست‌گاه‌های آن‌ها آشنا خواهید شد. سه نقشه‌راه مسیرهای سلطنتی، تاریخ و هنر و باغ تا بازار با یادآوری مهم‌ترین موقعیت‌های مسیر و زمان گشت، لذت محله‌گردی را برای خواننده کتاب افزون می‌کنند. مهمترین سازه‌های تاریخی وین مانند کلیساها، کاخ‌ها و … و ۹ موزه و گالری باشکوه در ادامه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وقت آن رسیده که لختی در یکی از پارک‌های زیبای وین غبار خستگی را از تن بروبیم، طعم شهر را زیر دندان ببریم و سری به خفتگان در سینه شهر بسپاریم. خرید سوغات سفر فراموش نشده و ۱۰ خیابان و مرکز خرید به مسافران پیشنهاد شده است. شما در پایتخت موسیقی اروپا در سایه‌سار نبوغ هنرمندانی چون موتسارت، بتهوون، اشتراوس، شوبرت و … به وجد خواهید آمد. آگاهی از کارناوال‌ها، فستیوال‌ها، بازارچه‌ها و رویدادهای گوناگون وین بهترین زمان سفر را به شما گوشزد می‌کند. در سیزدهمین فصل از این کتاب گزیده‌ای از آثار ادبی و سینمایی وین معرفی شده‌اند.

وین با حومه‌اش منتظر شماست؛ پس راهیِ سفرهای یک‌روزه و فراموش‌نشدنی به شهرهای براتیسلاوا، زالتسبورگ، هالشتات، گراتس و واخاو شوید. واپسین بخش این کتاب به آگاهی‌های کلیدی گردشگری وین، نکات ایمنی و مهمترین اپلیکیشن‌های کاربردی در آن اختصاص دارد.

«رویای سفر، وین» و دیدار از قصرهای درخشان و خانه موسیقی کلاسیک و اُپرا

شهر وین پایتخت کشور اتریش و عروس شهرهای اروپایی است. فرهنگ شهری، معماری و حس و حال این شهر شباهت زیادی به شهرهای آلمانی دارد: همان قدر امن، همان قدر تمیز و همان قدر باشکوه و پرزرق و برق. یکی از چیزهایی که باعث می‌شود جاهای دیدنی وین و همچنین جاذبه‌های طبیعی و تاریخیش بی‌شمار باشد، قرار داشتن آن در حاشیه رودخانه دانوب است.

وین برای قرن‌ها دروازه متصل کننده شرق و غرب اروپا بوده است. امروزه هم وین مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور اتریش محسوب می‌شود. هر ساله هزاران توریست به وین می‌آیند تا از مناظر طبیعی و تاریخی این شهر لذت ببرند. وین با کلکسیون‌های هنری بی‌نظیر، قصرهای درخشان و پرزرق‌وبرق، تاریخچه موسیقیایی بی‌همتا و معماری جالب و دیدنی آن می‌تواند تعطیلات فراموش نشدی را برای شما رقم بزند. همراهی با کتاب نشان می‌دهد در وین کدام جاذبه‌های دیدنی را باید ببینید و کدام تجربه‌ها را نباید از دست بدهید.

وین خانه اول و آخر موسیقی کلاسیک و اپراست. این اولین چیزی است که وقتی اسم وین را می‌شنوید به ذهنتان می‌آید. ولی علاوه بر موسیقی، معماری کلاسیک وین هم یکی از بی‌نظیرترین نمونه‌های معماری در تمام دنیاست. حقیقت این است که یکی دو روز برای دیدن تمام قصرها، قهوه‌خانه‌های سنتی، و گالری‌های هنری این شهر اصلاً کافی نیست. پس اگر به وین می‌آیید حتماً حداقل یک هفته از وقت خود را برای دیدن تمام جاذبه‌های این شهر اختصاص بدهید. یکی از بهترین نکات در مورد شهر وین سیستم حمل و نقل عمومی آن است. با مترو خیلی راحت می‌توانید به اکثر نقاط شهر دسترسی داشته باشید. به علاوه دیدنی‌های این شهر آن قدر متنوع هستند که با هر سلیقه و سن و سالی که باشید می‌توانید چیزی برای لذت بردن پیدا کنید.

این جلد از مجموعه کتاب‌های راهنمای سفر به شهرها و کشورها نیز دربردارنده کوتاه‌نوشت‌های تکمیلی در قالب «راز»، «پیشنهاد راهنما»، «مشاهیر»، «جالب است بدانید که» و «سفرنامه» است. «رویای سفر، وین» با مسیریابی ۸۴ مقصد به کمک تکنولوژی QRcode در این کتاب دل‌پذیرتر خواهد شد.

کتاب «رویای سفر، وین» به عنوان سومین جلد از مجموعه کتاب‌های راهنمای سفر به شهرها و کشورها از سوی شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اسرا پرواز (ایوار) با همکاری انتشارات نوسده در ۲۸۸ صفحه و قیمت ۳۵۰ هزار تومان منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها