چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یک ویزای اقامت موقت است که به شما این امکان را می‌دهد به مدت شش ماه در این کشور اقامت داشته باشید. با اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید به این کشور سفر کنید

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ ویزای توریستی کانادا یک ویزای اقامت موقت است که به شما این امکان را می‌دهد به مدت شش ماه در این کشور اقامت داشته باشید. با اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید به این کشور سفر کنید اما اجازه کار یا تحصیل نخواهید داشت. ویزای توریستی کشور کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر کمی سخت‌تر اخذ خواهد شد و نیازمندی‌ها و شرایط خاص خود را دارد. تمکن مالی یکی از شرایط مهم اخذ این ویزا است که باید در حساب بانکی شما موجود باشد.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا با توجه به تعداد دفعات ورود به کشور به دو دسته یک بار ورود و چند بار ورود تقسیم می‌شود.

ویزای توریستی یک بار ورود کانادا

همانطور که از نام این ویزا پیدا است، پس از اخذ ان شما تنها یک بار می‌توانید به کشور وارد شوید. اگر تنها یک روز پس از ورود به کشور کانادا را ترک کنید، برای ورود دوم مجدداً باید تمامی مراحل اخذ ویزا را طی کرده و ویزای توریستی بگیرید.

ویزای توریستی چند بار ورود

این ویزا درست برعکس ویزای یک بار ورود است و شما با اخذ آن می‌توانید به دفعات دلخواه به کانادا وارد شده و از آن خارج شوید. مدت زمان حداکثر اقامت در کانادا با استفاده از این ویزا شش ماه است. ویزای چند بار ورود براساس اعتبار پاسپورت شما صادر می‌شود. برای مثال اگر مدت اعتبار پاسپورت پنج سال باشد، ویزای توریستی چند بار ورود با اعتبار پنج ساله صادر خواهد شد.

تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

همانطور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، شما برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید شرایط و مدارکی را داشته باشید. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تمکن مالی و گردش حساب قوی

برای آنکه ثابت کنید که از پس هزینه‌های سفر خود برخواهید آمد و برای صنعت توریسم این کشور مفید خواهید بود، افسر سفارت کانادا باید از حداقل تمکن مالی شما مطمئن شود. شما باید ریز گردش شش ماه گذشته خود را به افسر سفارت تحویل دهید. در حال حاضر حداقل تمکن مالی برای اخذ ویزای توریستی کشور کانادا ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون است.

تراول هیستوری

تراول هیستوری برای اخذ ویزای توریستی کانادا الزامی نیست اما بسیار بر تائید یا عدم تائید آن تاثیرگذار خواهد بود. این هیستوری به افسر سفارت کانادا این اطمینان را می‌دهد که شما یک توریست واقعی هستید. سفرهای حوزه شینگن، استرالیا، انگلیس، ژاپن و چین از جمله کشورهایی است که تراول هیستوری شما را ارزشمندتر خواهد کرد. درخواست ویزای توریستی کانادا برای افرادی که پاسپورت آن‌ها سفید و بدون مهر است، معمولاً رد خواهد شد.

مدارک اثبات وابستگی به ایران

افسر سفارت کانادا باید مطمئن شود که شما وابستگی زیادی به کشور مبدا خود دارید و حتماً بعد از پایان سفر به کشور خود باز خواهید گشت. سابقه بالای ۱۰ سال بیمه، خانواده، داده‌های سرمایه گذاری، شرکت و هر چیز دیگر که وابستگی شما به ایران را نشان دهد باید به افسر مصاحبه کننده توضیح داده شده و مدارک آن ارائه شود.

تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

دعوت نامه ویزای کانادا

دعوت نامه ویزای کانادا نیز جز شرایط الزامی آن به شمار نمی‎رود اما می‌تواند برگ برنده شما برای دریافت ویزای توریستی کانادا باشد. ارسال دعوت نامه از طرف یکی از اعضای خانواده یا دوستان افسر را بیشتر از هدف سفر شما مطمئن خواهد کرد.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

برای آنکه بتوانید ویزای توریستی کشور کانادا را دریافت کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

گردآوری مدارک و انجام اقدامات لازم

ساخت حساب کاربری و پر کردن فرم‌های لازم

پرداخت هزینه‌های دریافت ویزا

مراجعه به کارگزاری ویزای توریستی کانادا برای ثبت اطلاعات بیومتریک

هزینه ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی کانادا با توجه به تعداد نفراتی که همراه با شما سفر می‌کنند، متفاوت خواهد بود. همچنین هزینه این ویزا مربوط به بخش‌های مختلف اصلی و جانبی خواهد بود. برای مثال برای بررسی درخواست در سفارت کانادا باید هزینه ۱۰۰ دلار پرداخت کنید. همچنین ثبت اطلاعات بیومتریک در اداره مهاجرت این کشور نیز ۸۵ دلار هزینه خواهد داشت.

هزینه جمع آوری مدارک و دیگر هزینه‌های جانبی نیز به هزینه شما برای اخذ ویزای توریستی اضافه خواهد شد. مدت زمان پاسخگویی به درخواست شما حدود ۵۷ روز است، بنابراین اگر برای سفر خود برنامه ریزی کرده‌اید حتماً در اولین فرصت انجام کارهای اخذ ویزا را آغاز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها