پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
دو سده مذاکره در تاریخ دیپلماسی ایران تا مکاتبات سران کشورها با پادشاهان قاجار

اباذر امیرپور، مسئول بخش بازرگانی اداره هماهنگی امور پژوهش و نشر وزارت امورخارجه گفت: مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با آثاری جدید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با ۲۰۰ عنوان کتاب در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است. اباذر امیرپور، مسئول بخش بازرگانی اداره هماهنگی امور پژوهش و نشر وزارت امورخارجه گفت: مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با ۱۴ عنوان کتاب چاپ جدید و ۴ عنوان تجدید چاپ در این رویداد فرهنگی شرکت کرده است.

وی افزود: «در پی منافع ملی خاطرات علی شمس اردکانی»، «تاریخ شفاهی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی»، «دیپلماسی هوش مصنوعی: چالش‌ها و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران»، «دیپلماسی عمومی محور مقاومت در غرب آسیا، مطالعه موردی جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان»، «دو سده مذاکره در تاریخ دیپلماسی ایران (قواعد، دستاوردها وابتکارات ایرانی)»، «نامه‌های سران / مکاتبات سران کشورها با پادشاهان قاجار»، «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی»، «دولت یهود، تداوم محال؛ پیامدهای حمله اول و دوم یهودیان به فلسطین»، «کمانه کردن تحریم، چگونه تحریم‌ها جهان را علیه منافع آمریکا بازآرایی می‌کند»، «ایران و همسایگان ایران: همکاری‌های مبتنی بر نفت خام و گاز طبیعی»، «اندونزی، سرزمین پانچلاسیلا، اسلام خندان، مشورت و موافقت»، «دیپلماسی در عصر فراجهانی شدن»، «سیاست و حکومت در چین»، «سیاست خارجی و امنیتی چین» عنوان کتاب‌های چاپ نخستی است که از سوی این مرکز در نمایشگاه عرضه شده است.

امیرپور بیان کرد: ۴ عنوان کتاب تجدید چاپ از سوی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برای عرضه به علاقه‌مندان تاریخ ایران در نمایشگاه تهران ارائه شده است. «روابط صفویه و اوزبکان (ه.ق ۱۰۳۱-۹۱۳)»، «ژئوپولتیک ایران از قزاقستان تا گرجستان»، «اندیشه‌های ژئوپلتیک در قرن بیستم»، «روابط ایران و عربستان در سده بیستم: دوره پهلوی» عناوین کتاب‌هایی است که بازچاپ شده‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از غرفه مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به راهرو ۵ شماره ۱۱۴ مراجعه کنند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز بیست و نهم در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها