پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کتاب «فن تدوین فیلم» در نمایشگاه امسال پرفروش شد

کتاب «فن تدوین فیلم» جامع‌ترین و جذاب‌ترین کتاب در زمینه تدوین فیلم است. این کتاب که به چاپ دوازدهم رسیده بود، پرفروش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «فن تدوین فیلم» به نویسندگی کارل رایتس و گوین میلار که به چاپ دوازدهم رسیده بود پرفروش شد. این کتاب توسط وازریک درساهاکیان به فارسی برگردانده شده‌است.

این کتاب جامع‌ترین و جذاب‌ترین کتاب در زمینه تدوین فیلم است. رایتس و میلار خوانندگان را با هر جنبه‌ای از مهارت تدوین آشنا می‌کنند و تاریخچه‌ی مختصری از ویرایش و توصیف سبک تدوین ارائه می‌دهند، همانطور که در هر ژانر فیلم سازی، از جمله بسیاری از انواع فیلم‌های روایی و مستند کاربرد دارد. خواسته‌های خاص فیلم‌سازی عریض، سینمای واقعی و آوانگارد نیز در این کتاب پوشش داده شده است.
روایت رایتس و میلار از تفاوت‌های بین تدوین آرام و ناگهانی و حس قابل‌توجه آن‌ها از ویرایش برای جلوه‌ی دراماتیک به جای واقع‌گرایی، این کتاب را برای دانشجویان تدوین‌گر و همچنین کسانی که می‌خواهند بدانند فیلمسازان کارشان را چگونه درک می‌کنند، ضروری می‌کند.

این کتاب اولین بار در سال ۱۹۵۳ منتشر شد، نسخه‌ی انگلیسی اصلی کتاب ۱۳ بار بدون تغییر کلمه تجدید چاپ شد و در ترجمه به عنوان اثر استاندارد در این زمینه به زبان‌های اسپانیایی چک، لهستانی و روسی تبدیل شد. در سال ۱۹۶۸ متن اصلی همان‌طور که بود تجدید چاپ شد، زیرا احساس می‌شد هر تلاشی برای تجدید نظر یا تفسیر مجدد آن فقط می‌تواند روح آن را تار کند. چاپ دوم هم اکنون ۱۳ بار تجدید چاپ شده است.

کارگردان فیلم، آنتونی آسکوئیث در هنگام انتشار کتاب، گفت: «این کتاب نه تنها برای تکنسین‌های فیلم، بلکه برای هر تماشاگر باهوشی یک الزام مطلق است» و اخیراً گفته شده است که «احتمالا این کتاب موفق‌ترین کتاب درسی فیلم به زبان انگلیسی است و دارای تاثیر زیادی بر تکنیک سینما است.»

درپشت جلد این کتاب آمده است: «کتاب فن تدوین فیلم، علاوه بر تأثیر ناگهانی عظیم آن پس از چاپ اول در سال ۱۹۵۳ تا به امروز مقدمه‌ای بنیادی برتدوین فیلم‌های فیلم‌سازان جوان بوده که آموزش می‌دیدند. به همین دلیل گوین میلار کارگردان اسکاتلندی با توجه به تغییراتی که رخ داد، پس از پانزده سال اقدام به افزودن بخش دومی به این کتاب کرد تا برداشت‌ها و نظریات جدیدتر مکتب‌های فیلم‌سازی سراسر جهان را ارزیابی کند.»

انتشارات سروش درمکان دائمی غرفه خود در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران این کتاب ارزشمند را برای علاقه‌مندان به هنر تدوین در ۵۱۸ صفحه و با قیمت پشت جلد ۴۳۵ هزارتومان عرضه کرده‌است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها