دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
واکنش جمعی از علمای اهل سنت استان گلستان

گلستان- در پی شهادت رئیس‌جمهور دولت مردمی سیزدهم و همراهانش، جمعی از علمای اهل سنت استان گلستان به این ضایعه واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، در پی اعلام خبر جان‌سوز شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهور و همراهان انقلابی‌اش، علمای اهل سنت استان گلستان از گوشه و کنار این استان سراسر وحدت و تقریب پیام‌هایی را صادر کردند که در ادامه از نظر مخاطبان می‌گذرد.

آخوند کمال غراوی روحانی اهل سنت و منتخب مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری

این‌جانب ضمن عرض تسلیت ضایعه دردناک شهادت رئیس‌جمهور مجاهد، محبوب، انقلابی و مردمی ایران و هیئت همراه به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و خانواده محترم آن‌ها، معتقدم از زمانی که آیت‌الله رئیسی مسئولیت ریاست جمهوری را قبول کرد شاهد افزایش خدمات‌رسانی دولت به مردم بودیم.

همچنین عملکرد آیت‌الله رئیسی در مبارزه با فساد و رانت و کمک به فعال‌سازی دوباره واحدهای تولیدی راکد که باعث افزایش اعتماد مردم به‌نظام جمهوری اسلامی شد بسیار قابل‌تقدیر است.

فعالیت چشمگیر آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به مردم باعث افزایش محبوبیت وی شد که نمونه آن می‌توان به استقبال باشکوه مردم ولایی و انقلابی از وی و هیئت همراه در سفرهای استانی اشاره کرد.

آخوند عبدالباسط قره باش روحانی اهل سنت و رئیس مرکز اسلامی شعبه گنبدکاووس

شهید رئیسی محبوب و مردمی بود و با شهادت در راه خدمت به کشور، اجر خود را از خداوند گرفت.

آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود توانست در داخل کشور کارهای مهمی را انجام دهد که ازجمله آن طرح مسکن است که اصرار زیادی بر به ثمر نشستن آن داشت.

با تلاش‌های این شهید، ایران در خارج از مرزهای کشور هم پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشت و با کشورهای منطقه روابط حسنه برقرار کرد.

برنامه‌های آیت‌الله رئیسی و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر اقتدار و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران در جهان افزود و ملت ایران در این حادثه شخصیت‌های بزرگی را از دست داد.

واکنش جمعی از علمای اهل سنت استان گلستان

آخوند ناصر محمد قزل عالم اهل سنت مراوه‌تپه

رئیس‌جمهور ارتباط خوبی با اهل سنت داشت و علمای اهل سنت مراوه‌تپه را به‌خوبی می‌شناختند.

خاطره خوبی از سفر رئیس‌جمهور به مراوه‌تپه دارم که هرگز از ذهنم خارج نمی‌شود. در اتاقک کنار مسجد منتظر رئیس‌جمهور و استقبال از وی بودیم، وقتی وارد شدند، استاندار در حال معارفه بنده به وی بودند که او با لبخند به بنده گفتند، آخوند قزل را می‌شناسم، از خوبان مراوه‌تپه هستند.

این رفتار رئیس‌جمهور نشان داد که وی حتی به محروم‌ترین نقاط ایران و علمای این مناطق آشنایی داشت. مردم مراوه‌تپه خاطره خوبی از این رئیس‌جمهور دارند و تنها رئیس‌جمهوری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به منطقه محروم مراوه‌تپه سفر کردند و با مردم دیدار کردند. نکته جالب‌تر اینکه رئیس‌جمهور به احترام استقبال پرشور مردم مراوه‌تپه تا محل سخنرانی از میان مردم و با پای پیاده حرکت کردند.

بی‌شک با توجه به خدمات ارزنده‌ای که به مردم ایران داشتند، لیاقتی کمتر از شهادت، حق وی نبود و امروز رئیس‌جمهور کشورمان در کنار یار همیشگی خود، شهید حاج قاسم سلیمانی آرام گرفتند.

واکنش جمعی از علمای اهل سنت استان گلستان

آخوند ابوبکر خوجملی دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت و امام‌جمعه نگین‌شهر

شهید رئیسی، دوست داشتی، صمیمی و مردمی بود که در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان ضایعه‌ای غمبار و مصیبتی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

آیت‌الله رئیسی، خادم مردم و یار و یاور محرومان بود و در این راه نیز به شهادت رسید و شهادت مظلومانه رئیس‌جمهور را به ملت ایران بالأخص خانواده معزز شهدا، رهبر معظم انقلاب، دولتمردان و همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی و همچنین مردم استان گلستان از اقوام و مذاهب اسلامی تسلیت می‌گویم.

عصر دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در پی این فقدان خللی در اداره کشور ایجاد نخواهد شد و مردم نگران نباشند و من از همه مسئولان تقاضا داریم همچون گذشته درصحنه خدمت به مردم حاضر بوده حامی رهبر و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند.

ضمن تسلیت لازم به ذکر است تواضع و فروتنی مهم‌ترین ویژگی شاخص آیت‌الله رئیسی بود و در چند دیدار مستقیم با شهید رئیسی هیچ‌گاه حالاتی از غرور و تکبر ناشی از مقام رئیس‌جمهوری، در وی مشاهده نکردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها