دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
امکان «اجاره کتاب» ویژه دانشجویان فراهم شد

مدیر فنی لیبرو ،سامانه اجاره کتاب از ایجاد بخش جدید با عنوان «اجاره کتاب» برای دانشجویان خبر داد و گفت: قیمت اجاره کتاب در این بخش، یک‌چهارم قیمت روز کتاب است.

امیر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره بخش جدید سایت یونی‌بوک (پلتفرم خرید و فروش کتاب دست دوم دانشگاهی) با عنوان «اجاره کتاب» اظهار کرد: بخش جدید «اجاره کتاب» از فرودین‌ماه به سایت خرید و فروش کتاب دست دوم (یونی بوک) اضافه شده است. این بخش جدید لیبرو، سامانه اجاره کتاب نام دارد و از از فرودین ماه فعال شده است. این پلتفرم یک فروشگاه اینترنتی برای خرید و فروش کتاب دست دوم دانشگاهی است که مجوز خود را از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

وی با اشاره به اهداف ایجاد بخش «اجاره کتاب» ادامه داد: دانشجویان در فصل امتحان اگر قرار باشد منابع درسی را کاغذی یا در قالب پی دی‌اف تهیه کنند، باید هزینه زیادی بپردازند در حالی‌که اجاره منابع امتحانی در طول دوره امتحان برای دانشجویان صرفه اقتصادی دارد.

احمدی درباره شیوه اجاره کتاب از سایت یونی‌بوک گفت: در این بخش، ۴۰ تا ۵۰ عنوان کتاب بارگذاری شده است. قیمت اجاره کتاب در این بخش، یک‌چهارم قیمت روز کتاب است. از ابتدای ایجاد این بخش، بیش از ۱۰۰ سفارش ثبت شده است. کاربران می‌توانند به مدت دوماه از زمان ثبت سفارش، کتاب را از سایت یونی بوک اجاره کنند. در حال حاضر امکان رزرو کتاب‌های اجاره‌ای وجود ندارد.

وی درباره نحوه دسترسی به کتاب‌های اجاره‌ای از سوی کاربران اظهار کرد: کاربران از طریق کمدهای هوشمند که اکنون در دو نقطه از مرکز شهر و در مناطق تئاتر شهر و دانشگاه تهران قرار دارد، می‌توانند کتاب خود را در تاریخ ارائه شده به مدت دو ماه از یونی بوک دریافت کنند. در این شکل از ارسال، به پرداخت هزینه پیک نیازی نیست و کاربر بعد از دو ماه نیز باید کتاب را در همان کمدی که کتاب را تحویل گرفته بگذارد. نشانی قرار گرفتن این کمدها در سایت یونی بوک ذکر شده است.

مدیر فنی سایت یونی‌بوک درباره برنامه‌های آینده این سایت گفت: تلاش می‌کنیم تعداد عناوین کتاب‌ها، کاربران و تعداد کمدهای هوشمند را در آینده افزایش دهیم. امیدواریم تا پایان سال، بتوانیم سه کمد هوشمند دیگر را ایجاد کنیم اما درباره جانمایی هنوز قطعیتی وجود ندارد؛ همچنین پوشش و ارائه خدمات در سراسر کشور از چشم‌اندازهای آینده است.

احمدی درباره آمار کاربران سایت یونی‌بوک گفت: تعداد کاربران ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر است؛ تاکنون ۱۰۰ نفر از بخش «اجاره کتاب» استفاده کرده‌اند. بخش اجاره کتاب سایت یونی‌بوک تلاش می‌کند، بیشترین مشکل موجود در بخش کتاب که قیمت بالای کتاب دانشجویی است را برطرف کند. هر چند خرید کتاب دست دوم یک امکان خوب برای دانشجویان است اما کتاب اجاره‌ای باز هم امتیاز بیشتری برای خواندن کتاب بدون تحمیل هزینه زیاد را در زمان امتحانات به دانشجویان می‌دهد.

مدیر فنی سایت یونی بوک درباره ضمانت برگشت کتاب گفت: به انداره قیمت اجاره کتاب یک مبلغ اضافه‌ای دریافت می‌شود و بعد از برگشت کتاب، مبلغ به کاربر پس داده می‌شود.

وی با توجه به کارکرد اصلی سایت یونی بوک گفت: مخاطبان می‌توانند کتاب خود را به قیمت دلخواه در سایت یونی بوک کتاب دانشجویی بگذارند و کاربران دیگری که به این کتاب‌ها احتیاج دارند، آن اثر را خریداری کنند. تمرکز اصلی این پلتفرم، کتاب‌های عمومی و دانشگاهی است اما آثار تخصصی دانشگاهی به صورت محدود و عناوین دیگری مانند ادبیات فارسی، ادبیات انگلیسی، رمان و داستان را نیز پوشش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها