شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
«نشان سبز» با موضوع حفاظت از حیوانات منتشر شد

کتاب «نشان سبز» به قلم دریا چوبین و تصویرگری امین دریانورد از سوی انتشارات کتاب جمکران برای گروه سنی «ج» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نشان سبز» اثری از دریا چوبین با تصویرگری امین دریانورد از سوی گنجشک‌های جمکران (واحد کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران) برای گروه سنی «ج» (بالای ۱۰ سال) منتشر شده است.

داستان این کتاب دو بخش دارد؛ بخشی از کتاب به ماجرای داستان پیامبر (ص) و سبز قبا می‌پردازد و بخش دیگر آن به ماجرای علی، نوجوانی که درست مثل پیامبر حامی حیوانات است می‌پردازد.

تا حالا پیش آمده که خودتان فکر کنید اگر پیامبر خدا (ص) در زمانه ما بود چه کارهایی انجام می‌داد؟ با این‌همه اتفاق‌های ریز و درشت روزگار ما چطور برخورد می‌کرد؟ کتاب «نشان سبز» جواب یکی از همین سوال‌های شماست. «نشان سبز» داستان آدم‌هایی است که می‌خواهند شبیه رسول خدا (ص)، حامی حیوانات باشند.

بخشی از متن کتاب:

پیامبر خدا (ص) با همان کلام دلنشین جواب داد: «این سبز قبا امروز جان مرا نجات داد و خداوند به من فرمود که از این پس شکار او بر مسلمانان قدغن است.» یکی از حاضرین گفت: «ولی آخر گوشت ترد و خوش‌خوراکی دارد این پرنده!» پیامبر (ص) جواب داد: «از امروز چنین نخواهد بود. گوشت سبز قبا برای انسان‌ها تلخ و زهرآگین خواهد بود و هر که از آن بخورد، بدنش را دمل‌های چرکین فرا خواهد گرفت.» سبز قبا نمی‌توانست آنچه را که می‌شنود باور کند؛ یعنی تمام شد؟ آن همه ترس و گریز به پایان رسید؟ آه خواهرکم! … کاش بودی و این روز را می‌دیدی. دلش می‌خواست هرچه دارد به پای آن مرد و مهربانی‌اش بریزد. منقارش را باز کرد و از ته دل برایش خواند؛ بهترین آوازی را که تا آن روز خوانده بود…».

اطلاعات بیشتر:

کتاب «نشان سبز» به قلم دریا چوبین و تصویرگری امین دریانورد در ۴۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۶۵ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب جمکران برای گروه سنی «ج» (بالای ۱۰ سال) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط