شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
بهترین نهال گردو خوشه ای در ایران

نهال گردو خوشه ای دارای دو گونه ی پایه بلند و با پایه کوتاه میباشد. ارتفاع نوع بلند آن به (۱۲ الی ۱۵) متر و نوع کوتاه آن به (۷ الی ۸) متر می رسد. درخت گردو خوشه ای از ارقام نهال بذری و پربار قدیمی باغات گردو محسوب می گردد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نهال گردو خوشه ای دارای دو گونه ی پایه بلند و با پایه کوتاه میباشد. ارتفاع نوع بلند آن به (۱۲ الی ۱۵) متر و نوع کوتاه آن به (۷ الی ۸) متر می رسد. درخت گردو خوشه ای از ارقام نهال بذری و پربار قدیمی باغات گردو محسوب می گردد.

خرید نهال گردو خوشه ای، از نهالستان ملک زاده با جدید ترین متد روز دنیا آماده ی ارائه ی بهترین خدمات به شما عزیران در سراسر کشور می باشد.

برای خرید نهال گردو خوشه ای با شماره ۰۹۱۴۳۱۲۱۱۰۷ تماس بگیرید

بهترین نهال گردو خوشه ای در ایران


فروش نهال گردو خوشه ای با شناسنامه و گواهی بهداشت تحت نظر بهترین مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.
نهالستان ملک زاده آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع بیشتر از نحوه خرید و قیمت نهال گردو خوشه ای پاکوتاه یا بلند لطفاً با ما تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاهده ی بیشتر انواع ارقام نهال گردو روی عبارت نهال گردو کلیک کنید.

معرفی کامل نهال گردو خوشه ای

کسب اطلاعات در مورد نهال گردو خوشه ای؛ به ما کمک می کند تا با پرورش یکی از بهترین نهال های گردوی ایران آشنا شویم. مغز گردوی خوشه ای، از عمده خشکبار محبوب و مورد علاقه مردم می باشد که انواع مختلفی دارد و در شرایط آب و هوایی متنوعی رشد می کند. نهال گردو خوشه ای؛ سود های مالی بسیاری دارد به علاوه آنکه خاصیت های زیادی هم دارد و برای انسان در سنین مختلف مصرف گردو بسیار اهمیت دارد، پس تا انتهای این متن همراه ما باشید تا به معرفی کامل شرایط پرورش درخت گردو خوشه ای؛ بپردازیم.

نهال گردوی خوشه ای، یکی از برترین نهال های گردوی ایران می باشد.

زادگاه و موقعیت جغرافیای مناسب پرورش درخت گردو خوشه ای:

در وبسایت های معتبر علمی بین المللی، محل پیدایش نهال گردو خوشه ای؛ را کشور فرانسه (France) می دانند و به همن خاطر است که در بعضی از آنها به این نژاد از درخت گردو، درخت گردو خوشه ای فرانسوی نیز می گویند.

اما این درخت گردو در ایران و در بسیاری از کشور های جهان یافت می شود و اصلاحات ژنتیکی زیادی روی آن صورت گرفته است. بهترین منطقه نهال گردو خوشه ای؛ مناطق سردسیر است و بهتر است از کاشت این گونه از نهال گردو در مناطق شرجی و یا دارای گرمای زیاد، خودداری نماییم.

ویژگی های ظاهری درخت خوشه ای و شکل ظاهری محصول آن:

اگر تصمیم دارید پرورش Walnut seedlings، را برای احداث یک باغ مورد توجه قرار دهید، بهتر است از فاصله ۲۵ تا ۴۰ فوت بین این نهال های کاشته شده بهره مند شوید. در این صورت رشد نهال گردو مزاحمتی برای دیگر نهال ها به همراه نخواهد داشت.

وزن محصول گردوی خوشه ای، که بیضی شکل می باشد، حدود ۱۴ گرم است که ۶۰ درصد آن وزن مغز گردو به خود اختصاص خواهد داد. به علاوه اینکه رنگ مغز گردو این گونه روشن است. از نظر ضخامت پوسته چوبی می توان گفت که به راحتی از پوسته جدا می شود. همچنین ارتفاع درخت گردو خوشه ای به ارتفاع ۳۰ تا ۶۰ فوت می رسد.

عمر مفید درخت گردو خوشه ای چند سال است و چه پارامترهایی در عمر آن موثر می باشد:

عمر مفید در درختان گردو بارده اغلب بالای ۶۵ سال است. اما این درختان گردو معمولاً بیش از صد سال عمر خواهد کرد. موارد مهمی که می تواند به طول عمر درخت گردو خوشه ای اضافه کند شامل رسیدگی های منظم، هرس به موقع، نیاز سرمایی، آبیاری منظم و به موقع و کودهی و سم پاشی است.

بهترین نهال گردو خوشه ای در ایران

فصل مناسب کاشت و مراحل کاشت نهال گردو خوشه ای چه گونه می باشد:

قبل کاشت درخت گردو خوشه ای، بهتر است بدانید که بهترین فصل برای کاشت نهال گردو خوشه ای؛ پس از اتمام فصل سرما است.

نکته جالب این نهال گردو این است که گردوی آنها در زمانی که کاملاً رسیده است با ترک کردن پوست سبز رنگی که دور تا دور آن را پوشش داده است به پایین می افتد.

روش عمومی ای که برای کاشت نهال گردوی خوشه ای؛ استفاده می شود با فاصله ی ۷*۷ می باشد تا ریشه ها فضای رشد کافی ای داشته باشند.

هرچند می توان در فاصله ی ۶*۷ هم آنها را کشت نمود همراه با عمق چاله ای به مقدار ۷۵ تا نهایت ۱۰۰ سانتی متر برای کاشت این نهال، کافی می باشد.

نیاز سرمایی در تمامی درختان گردو؛ امری ضروری است و باید یک بازه مشخصی از سرما را هر ساله دریافت کنند.

از این رو بهتر است این مورد را از قبل از اقدام جهت خرید نهال و کشت نهال گردو خوشه ای؛ بررسی نمایید.

بهترین نهال گردو خوشه ای در ایران

بهترین خاک جهت پرورش نهال گردو خوشه ای چه ویژگی هایی دارد:

خاک محل احداث باغ نهال گردو خوشه ای؛ همانند بسیاری از درختان گردو است. یعنی نباید سفت و سنگلاخ باشد. همچنین وجود مقدار کم اسیدیته خاک برای کاشت نهال گردو، نیاز است. اما مقدار آن نباید از 6.5 ph بیشتر باشد.

بهترین خاک برای کشت نهال گردو باید بافت لومی داشته باشد تا نهال های گردو بتوانند به راحتی ریشه زایی کنند. همچنین به دلیل اینکه ریشه درختان گردو در عمق زیادی از خاک نفود خواهد کرد، اگر خاک نرم نباشد، آب کافی به ریشه درختان گردو نخواهید رسید.

در صورت رعایت مراقبت های لازم از درختان خود، با همچین باردهی از درخت گردو خوشه ای خود مواجه خواهید شد.

نحوه ی هرس درخت نهال گردو خوشه ای و بهترین زمان هرس:

هرس برای درختان به ویژه درختان میوه اهمیت زیادی دارد. هرس به موقع می تواند رشد مفیدی را برای درخت به همراه داشته باشد و روند میوه دهی آن را بهبود بخشد. بعد از کاشت Walnut seedlings، باید سالیانه و در زمان مشخص برای هرس آن اقدام کنید.

باغداران معمولاً بهترین زمان هرس را قبل از بیدار شدن درختان گردو از خواب زمستانی می دانند. این زمان می تواند میانه یا اواخر فصل زمستان باشد. شاخه هایی که کمتر از ۴۵ درجه زاویه دارند، در عملیات هرس درخت به طور کلی حذف می گردند.

تاثیرات هرس بر روی نهال گردو خوشه ای، بسیار زیاد است. مهمترین تاثیر آن تامین نور کافی تمام قسمت های نهال است. این امر تاثیر مستقیم بر روی رشد یاخته درختان گردو که در علم گیاه شناسی در چرخه سیتوپلاسم و فتوسنتز گیاه، حاصل می شود، صورت می گیرد.

مغز گردو برای انسان فواید بسیار زیادی دارد که شمارش آن از حوصله این مطلب خارج است. اما اگر بخواهیم چند مورد مهم و تاثیر گذار مغز گردو را بشماریم، باید از خاصیت بینظیر تقویت سیستم ایمنی بدن بگوییم. چیزی که در این روزهای کرونایی بیش از گذشته به آن نیاز داریم.

از دیگر خواص مهم میوه ی نهال گردو خوشه ای، می توان به خواص روغن آن اشاره کرد که یکی از مواد تشکیل دهنده شامپو ها و کرم های آرایشی بهداشتی است و و این روزها تبلیغات آن را در رادیو و تلوزیون، زیاد مشاهده می کنیم.

برای خرید نهال گردو چندلر با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۹۱۴۳۱۲۱۱۰۷

Nabnahal.com

303shop.ir

ادرس نهالستان ملک زاده: آذربایجان شرقی گوگان مجموعه نهالستان ملک زاده.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها