چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
شهید رئیسی، مزد نیت خدمت خالصانه را گرفت

حجت‌الاسلام حامد کاشانی گفت: لزوماً کمیت عمل کسی را بالا نمی‌برد، هرکسی سر سفره نیت‌اش نشسته است. بنابراین نباید از میزان کارهایی که شهید رئیسی دوست داشت انجام بدهد و نداد تاسف خورد، مهم این است که او نیت خدمت خالص داشت. اگر در کاری اخلاص باشد، آن کار جاودان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صبح امروز چهارشنبه، بیستم تیرماه، مراسم روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در رثای اهل بیت (ع) به یاد شهید جمهور و یارانش، از ساعت ده صبح در محل تالار وحدت تهران برگزار شد. در این مراسم، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و جانبازان، علی باقری سرپرست وزارت خارجه، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی رئیس خانه کتاب و ادبیات ایران و مرتضی آقاتهرانی نماینده مجلس حضور داشتند.

شهید رئیسی، مزد نیت خدمت خالصانه را گرفت

در این مراسم، اسماعیلی وزیر ارشاد دقایقی به صحبت در رابطه با شهید رئیسی پرداخت و گفت: در این سه سال اصحاب فرهنگ و هنر در کنار دولت بودند و ما حس هم‌خانوادگی داریم. پایان زودهنگام دولت و از دست دادن رئیس جمهور برای ما سخت است. ایشان در ملکوت در مهمانی بزرگان و اولیا هستند ولی برای ما تنها حسرت و اشک و گریه باقی مانده است.

شهید رئیسی، مزد نیت خدمت خالصانه را گرفت

شهیدجمهور توجه ویژه‌ای به اهل‌قلم داشت

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه جلسه به یادبود شهید جمهور برگزار شده است، گفت: شاید ما توانایی تقدیر از زحمات رئیس جمهور شهید را نداشته باشیم، این جلسه روشی بود تا برای ابی‌عبدالله (ع) و برای شهید جمهور این قدرشناسی را نشان دهیم.

یاسر احمدوند با تأکید بر اینکه شهید جمهور توجه ویژه به کتاب و ادبیات داشت، ادامه داد: حداقل ۱۲ جلسه با اهالی کتاب داشت و همچنین جلساتی با دیگر اهالی فرهنگ داشت.

شهید رئیسی، مزد نیت خدمت خالصانه را گرفت

عزاداری‌های جهانی بعد از شهادت شهید رئیسی عجیب بود

در ادامه ریحانه‌السادات رئیسی، دختر رئیس‌جمهور شهید هم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: از حضرت آقا تشکر می‌کنم. ما از قبل از ریاست جمهوری و در آستان مورد تفقد ایشان بودیم اما بعد از شهادت آقای رئیسی، ایشان بسیار پدرانه به ما لطف داشتند. عزاداری‌های جهانی بعد از شهادت شهید رئیسی، یکی از اتفاقات عجیبی بود که در این مدت شاهد بودیم و الزاماً همه آن عزاداری‌ها دولتی نبودند. باید از خانواده شهدای مقاومت و سیدحسن نصرالله هم تشکر کنم که در این مدت به خانواده شهید رئیسی اظهار لطف کردند.

شهید رئیسی، مزد نیت خدمت خالصانه را گرفت

شهید رئیسی مزد نیت خدمت مخلصانه خود را برد

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام حامد کاشانی، دقایقی سخنرانی کرد. او گفت: لزوماً کمیّت عمل کسی را بالا نمی‌برد، هرکسی سر سفره نیت‌اش نشسته است. بنابراین نباید از میزان کارهایی که شهید رئیسی دوست داشت انجام بدهد و نداد تاسف خورد، مهم این است که او نیت خدمت خالص داشت.

او افزود: اگر در کاری اخلاص باشد، آن کار جاودان خواهد شد. ما بر سر سفره نیت هستیم و به همین علت هم از خدا می‌خواهم که به همه سیاستمداران ما توفیق خدمت مخلصانه بدهد. نباید ناراحت باشیم از اینکه شهید فرصت نداشت، او بهره نیت خدمت مخلصانه خود را برد.

شهید رئیسی، مزد نیت خدمت خالصانه را گرفت

در این مراسم تیزری از مستند «پرواز در مه» اثر مجتبی امینی که به بررسی آخرین سفر شهید رئیسی می‌پردازد، به نمایش درآمد و از مجتبی امینی به عنوان سازنده اثر تقدیر شد. همچنین از کتاب‌های «خادم ملت» به زبان فارسی-انگلیسی-عربی-فرانسوی- اندونزیایی اردو -هندی، «شهیدان پرواز اردیبهشت»، «رئیسی روحانی بود»، «سه سال خدمت»، «رئیسی عزیز»، «سید ابراهیم عبدخدا و خادم جمهور»، «در قامت رئیس جمهور» و سه ویژه‌نامه به زبان های فارسی و انگلیسی درباره شهدای پرواز رونمایی شد. پس از این تقدیر و تشکر از پوستر رئیس جمهور شهید، اثر علی مینایی، که با تکنیک خط نقاشی کشیده شده بود، رونمایی و تابلوی خطی صلوات خاصه امام رضا (ع) به ریحانه و هانیه سادات رئیسی اهدا شد. در این مراسم هم حاج علی انسانی، مرتضی طاهری و احمد علوی نیز دقایقی به ذکر مصیبت شهدای کربلا پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط