چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
انتشار کتاب «سمندری که آواز خودش را شنید!» با ترجمه یک نوجوان

کتاب «سمندری که آواز خودش را شنید!» به نویسندگی ریچل برایت و ترجمه کسرا شاهدی از سوی انتشارات مهرسا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «سمندری که آواز خودش را شنید!» از سوی انتشارات مهرسا (واحد کودک و نوجوان انتشارات مهروماه) برای کودکان بالای چهار سال منتشر و روانه بازار نشر شد. این اثر را ریچل برایت انگلیسی نوشته، جیم فیلد تصویرگری کرده و کسرا شاهدی، مترجم نوجوان ایرانی به فارسی برگردانده است.

داستان این کتاب در مورد گُلدی، سمندر کوچک و مغروری است که فکر می‌کند خیلی باحال و همه‌فن‌حریف است و هیچ‌کس شبیه و به خوبی او نمی‌شود. او که سودای مشهورشدن در سر دارد، خیلی پرحرفی می‌کند و با اینکه صدایش خیلی بلند و گوش‌خراش است و تعریفی هم ندارد، جلوی همه زیر آواز می‌زند؛ اما این، تنها کارِ گُلدی نیست که به اصطلاحِ کتاب، روی مخ بقیه می‌رود؛ او در موقعیت‌های مختلفی که داستان برای خواننده کتاب متصور می‌کند، از سر غرور و خودبرتربینی، به راحتی حقوق دیگران را پایمال می‌کند؛ زیرا بقیه اصلاً اهمیتی برایش ندارند و فکر می‌کند خودش بهترین است. یکی از این شب‌ها که دیگر همه طاقت‌شان از دست کارهای گلدی، سمندر مغرور و خودخواه داستان تمام می‌شود، به تندی با گلدی برخورد می‌کنند؛ گلدی هم که با خودش فکر می‌کرد هیچ‌کس نباید با همچنین سمندر خفنی این‌گونه حرف بزند، بدجوری جا می‌خورد. برای همین تصمیم می‌گیرد باروبندیلش را جمع کند و به جایی برود که قدرش را بدانند.

اگر مایل‌اید بدانید در این سفر به گُلدی چه گذشت که او، معنای شهرت و محبوبیت واقعی را کشف کرد، می‌توانید کتاب «سمندری که آواز خودش را شنید» را مطالعه کنید. همچنین با اسکن‌کردن رمزینه‌ای که در صفحه ابتدایی کتاب وجود دارد، داستان صوتی «سمندری که آواز خودش را شنید» را با صدای قصه‌گویان انتشارات مهرسا بشنوید.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

گُلدی بالاخره فهمید خوب بودنِ واقعی یعنی چی. خوب بودن یعنی هم تو خوشحال باشی هم بقیه. هر کاری که بکنی چه خوب باشد و چه بد، آخرسر، نتیجه‌ی آن کار مثل پژواک صدایت به سمت خودت برمی‌گردد.

از هر دست که بدهی

از همان دست هم می‌گیری...

پس بهترین راه این است که به دیگران عشق و محبت هدیه بدهیم.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «سمندری که آواز خودش را شنید!» به قلم ریچل برایت، تصویرگری جیم فیلد و ترجمه کسرا شاهدی در ۳۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۷۹ هزار تومان از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط