دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۹
بانك اطلاعات ورزشي در كتابي از هيومن كنتيكس

كتاب «بانك اطلاعات علوم ورزشي» اثري از شوراي بين‌المللي تربيت بدني و علوم ورزشي (ICSSPE) با همكاري تيم بين‌المللي تحقيقات حوزه علوم ورزش است كه در ويرايش پنجم از سوي انتشارات هيومن كنتيكس منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت اين ناشر، اين اثر تمام زمينه‌هاي علوم ورزشي را پوشش مي‌دهد و اطلاعات با ارزشي در هر يك از حوزه‌هاي اين علوم را به مخاطبان ارايه مي‌كند.

اثر حاضر به ارايه مقدمه‌اي درباره تاريخ و توسعه ICSSPE مي‌پردازد و چگونگي نقش آموزش و پرورش جسمي و ورزش در جهان امروز را بيان مي‌دارد. 

«بانك اطلاعات علوم ورزشي» توضيحاتي درباره روابط سازمان‌هاي برجسته ورزشي نظير كميته بين‌المللي المپيك، سازمان بهداشت جهاني و سازمان ملل متحد را به همراه پروژه‌هاي تحقيقاتي و اهداف مختلف اين سازمان‌ها ارايه كرده است.

اين اثر مي‌كوشد حوزه‌هاي مشترك هر يك از علم‌هاي برجسته ورزش را تقويت كند و نمايش روشني از تاريخ و موقعيت‌ كنوني گسترش مطالعه در آن حوزه به مخاطبان ارايه دهد و زمينه اكتشاف مشاركت‌هاي پيشرفته در آن‌‌ها را توسعه بخشد.

كتاب «بانك اطلاعات علوم ورزشي» داراي دو بخش اصلي است. بخش نخست اين اثر سفري در زمان و ايجاد تغيير در چهره icsspe نام دارد و بخش دوم، بيش از 20 موضوع علوم ورزشي را بررسي كرده است.

در قسمتي از توضيحات كتاب درباره (ICSSPE) آمده است: «شوراي بين‌المللي علوم ورزشي و تربيت‌بدني در جايگاه نخست علوم ورزش و آموزش و پرورش جسماني قرار دارد و در سال 1958 تاسيس شده است، در طول 50 سال گذشته با تغيير و تحولات بسياري روبرو شده و اكنون به عنوان رهبر، حكايت از كنگره‌ها و نشست‌هاي بين‌المللي مرتبط با آموزش و پرورش علوم ورزشي و جسمي است.
اين شورا همچنين مدافع اصلي بازي عادلانه و اخلاق در ورزش است كه با مشاهده آثار نفوذ ICSSPE در بخش‌هاي آموزشي، علمي و اداره ورزش، توسعه و صلح سازمان ملل متحد، سازمان فرهنگي(يونسكو) و كميته بين‌المللي المپيك، مي‌توان به آن پي برد‌.»

كتاب «بانك اطلاعات علوم ورزشي» از سوي انتشارات هيومن كنتيكس در 518 صفحه و بهاي 49.95 دلار منتشر و روانه بازار نشر آمريكا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط