شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
محفل شعر «خون‌خواهی میهمان» در قم برگزار شد

قم – محفل شعر «خون‌خواهی میهمان» در قم با حضور شاعران هندی و پاکستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سید علی نقیب مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم در حاشیه محفل شعر «خون‌خواهی میهمان» گفت: این برنامه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با همکاری حوزه هنری استان قم و انجمن ادبی اقبال لاهوری در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

وی ادامه داد: این عصر شعر به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه که به عنوان مهمان در جمهوری اسلامی ایران بودند و متاسفانه با عملیات تروریستی به شهادت رسیدند، تدارک دیده شد و شاعران هند و پاکستانی در این برنامه شعرخوانی کردند.

نقیب تصریح کرد: انجمن اقبال لاهوری حدود ۱۰ سال است در قم فعالیت دارد و تا امروز شاعران خوبی در این زمینه پرورش داده است و امروز نزدیک به ۱۷ نفر از شاعران این دو کشور شعر خواندند. در حال حاضر ۴۰ شاعر هندی و پاکستانی در قم فعالیت ادبی دارند و جدای از شعر هندی و پاکستانی شعر ایرانی هم می‌سرایند.

محفل شعر «خون‌خواهی میهمان» در قم برگزار شد

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بیان کرد: این انجمن به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه پیشنهاد داد که محفل شعرخوانی داشته باشند و بحمدالله با زمان کمی که در اختیار داشتیم این برنامه برگزار شد

نقیب در پایان یادآور شد: بُعد بین‌المللی این برنامه مهم بود و نشان می‌دهد جدای از شاعران ایرانی شاعران دیگر کشورهای اسلامی در این رابطه قلم می‌زنند و بحث فلسطین موضوع آزادی‌خواهان جهان است و به ملیت خاصی مرتبط نیست.

در ادامه شعری از احمد شهریار که در این برنامه خوانده شد:

آنکه بهرِ سربلندی آفرید این ایل را

بعدِ ابراهیم عزت داد اسماعیل را

باز خواهد دید دشمن مثلِ فوجِ ابرهه

بر سر خود ناگهان بارانی از سجیل را

ما ابابیلیم، ما را بیمی از کفتار نیست

پیش از این از پا درآوردیم صدها فیل را

مرگِ هابیلی دوباره طاقتش را طاق کرد

حق به مسلخ می‌کشد امروز این قابیل را

خوب می‌دانم به زودی این خبر خواهد رسید:

آسمان با خاک یکسان کرد اسرائیل را.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها