شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
ادبیات کودک؛ نزدیک‌ترین حوزه برای نقش‌آفرینی بین‌المللی

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان اشاره کرده و توضیحاتی درخصوص اهمیت آن ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی آورده است: «اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان امروز برگزار شد و در سه فصل انتخاب آثار توسط اعضای هیات علمی و داوران، انتخاب آثار از نگاه مخاطبان نوجوان و تجلیل از ۴ شاعر و نویسنده پیشکسوت (پر فعالیت و پرفروش) به انتخاب دبیرخانه با استقبال قابل توجه ناشران، پدیدآورندگان و فعالان کودک و نوجوان پایان یافت. ضرورت تقویت تالیف در حوزه کودک و نوجوان، بررسی تخصصی‌تر و گسترده‌تر آثار این حوزه و معرفی آثار برتر به مخاطبان و خانواده‌ها از اهداف تاسیس این جشنواره و انتزاع آن از جایزه زایای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همانند جایزه جلال آل احمد و جشنواره بین المللی شعر فجر است.

پیوست‌های آموزشی (دوره آموزشی قاصدک با حضور ادب‌جویان از سراسر کشور)، تحلیلی (انتشار تصویر کتاب ایران «تکتا» حاصل تحلیل ۳۱ سال تولید کتاب کودک و نوجوان)، پژوهشی (نشست‌های دانشگاهی در شیراز و مشهد و قم و تهران) و رسانه‌ای برای این جشنواره طراحی و اجرا شد.

این جشنواره سالانه به صورت ملی و دوسال یکبار به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

ظرفیت ادبیات و کتاب کودک و نوجوان در ایران نزدیکترین حوزه برای ورود و نقش‌آفرینی بیشتر در عرصه بین‌الملل است که انشاءالله باید در بخش بین‌المللی پیگیری شود.

تاسیس چنین جایزه‌ای با بسته برنامه‌های جانبی پاسخی به دغدغه فعالان حوزه کودک و نوجوان و خانواده‌ها و یک حرکت ملی در مقابل ورود گسترده، بی‌قاعده و روزافزون ادبیات ترجمه است.

تمام آثار نامزد این جشنواره را می‌توانید از bazarketab.ir با یارانه خریداری و رایگان دریافت کنید.

تبریک به منتخبان و آرزوی بالندگی بیشتر ادبیات و کتاب کودک و نوجوان.

با برگزیدگان و شایستگان تقدیر از اینجا آشنا شوید.

Ketab.ir/News/۳۱۲۰۵

روح شهید رئیسی شاد. اولین رئیس جمهوری بود که در بازدید از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در بخش کودک نوجوان حضور یافت و مقوم حرکت‌های این چنین شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط