سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
آیین رونمایی از کتاب «تجارتخانه صادقی» برگزار می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «تجارتخانه صادقی» منتخبی از نامه‌ها و اسناد فارسی و روسی خانواده صادقی (1926-1902م) در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آیین رونمایی از کتاب «تجارتخانه صادقی» منتخبی از نامه‌ها و اسناد فارسی و روسی خانواده صادقی (۱۹۲۶-۱۹۰۲ م) چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این مراسم منصوره اتحادیه (نظام مافی)، سهیلا ترابی فارسانی، متین صادقی، رقیه آقابالازاده و مریم کاشف‌نیا سخنرانی می‌کنند. دبیری نشست نیز بر عهده الهام ملک‌زاده است.

کتاب «تجارتخانه صادقی» روایتی است از زندگی پر فراز و فرودِ یک تجارتخانه خانوادگی با پیشینه‌ای ۱۷۰ ساله که در آغاز قرن بیستم میلادی و در زمان جنگ جهانی اول، انقلاب بلشویکی و جنگ‌های داخلی روسیه، دارای روابط تجاری گسترده‌ای با آن کشور بوده و با بحران‌هایی چون کشتار جمعی، قحطی، تورم افسار گسیخته، از هم پاشیدگی صنایع و لغو مالکیت خصوصی روبه‌رو بوده و با صداقت و سربلندی از آنها عبور کرده‌اند.

بررسی اسناد تجاری خانواده صادقی در این دوران می‌تواند الگویی آموزنده برای دست اندرکاران این روزهای سخت اقتصادی باشد.

علاقه‌مندان به حضور در نشست آیین رونمایی از کتاب «تجارتخانة صادقی» می‌توانند چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ به نشانی خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا)، بوستان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن حافظ مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها