دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
حضور ایران با ۴۰۰ عنوان کتاب از ۶۴ ناشر در نمایشگاه کتاب مسکو

سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با حضور جمهوری اسلامی ایران از ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه در مرکز نمایشگاهی این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با اعلام این خبر، گفت: در این نمایشگاه، غرفه ایران توسط رایزنی فرهنگی ایران با مساعدت خانه کتاب و ادبیات ایران برپا می‌شود و بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب از ۶۴ ناشر ایرانی با موضوعات «آموزش زبان فارسی، اسلام‌شناسی، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، ادبیات پایداری و مقاومت، ادبیات کلاسیک و معاصر» به علاقه‌مندان معرفی و عرضه خواهد شد.

احمدوند افزود: با توجه به اینکه همزمان با سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان نیز برپا می‌شود، برخی از کتاب‌های غرفه ایران به آثار منتشر شده توسط ناشران کشورمان در این زمینه اختصاص یافته است.

رایزن فرهنگی کشورمان گفت: رویدادهای متنوعی شامل کارگاه‌های آشنایی با خوشنویسی و نقاشی ایرانی، نشست‌های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، دیدار با ناشران و نویسندگان از جمله برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است.

وی افزود: کتاب‌هایی که طی سال‌های گذشته از زبان فارسی به روسی ترجمه شده و توسط ناشران مختلف در این کشور منتشر شده‌اند نیز در بخش ویژه‌ای به مخاطبان معرفی می‌شوند.

بنابر اعلام این خبر، نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو به عنوان مهم ترین رویداد در عرصه کتاب در روسیه هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. ادبیات داستانی، غیرداستانی، آینده کتاب، کتاب‌های صوتی و دیجیتال، جشنواره نویسندگان و کتابخوانان، کتابخانه‌های مسکو و کارگاه‌های آشنایی با نویسندگان از بخش‌های اصلی نمایشگاه امسال به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها