جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
معرفی کتاب کودک «گلی به رنگ خورشید» اثر نویسنده و تصویرگر فرانسوی

بنجامین فلاو، نویسنده فرانسوی در کتاب تصویری «گلی به رنگ خورشید» با قلمی ساده و روان و در قالب یک داستان بسیار کوتاه و جذاب، از ماجراجویی در محیط زیست می‌گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب تصویری «گلی به رنگ خورشید» داستان روباهی است که از هیچ چیز در این جهان بیشتر از کتاب‌خواندن و جمع‌آوری گیاه برای مجموعه‌اش لذت نمی‌برد.

داستان کتاب «گلی به رنگ خورشید» از جایی آغاز می‌شود که یک روز روباه روی مبل راحتی خانه‌اش لم داده و مشغول مطالعه است. او اطلاعاتی در مورد نمونه‌ای نادر از یک گیاه را در کتاب گیاه‌شناسی قدیمی‌اش پیدا می‌کند که فاقد تصویر است؛ گیاهی که فقط در کوهستان نمونه آن پیدا می‌شد: گلی به رنگ خورشید.

آقای روباه چنان مجذوب گل می‌شود که تصمیم می‌گیرد برای پیداکردنش راهی کوهستان شود. از این رو، چراغ قوه، کیسه خواب و دیگر وسایل مورد نیازش را برمی‌دارد، کوله‌پشتی‌اش را به روی شانه‌هایش می‌اندازد و به این ترتیب ماجراجویی خود را آغاز می‌کند. آقای روباه در طول مسیر درخت‌ها و گیاه‌های مختلفی را مشاهده می‌کند؛ گیاهان و درخت‌هایی که هر کدام به نحوی او را مجذوب خود می‌کنند. همچنین او در این داستان با افرادی آشنا می‌شود که به او، برای رسیدن به قله کوه، کمک می‌رسانند. سرانجام، هنگامی که روباه به قله می‌رسد و پس از تلاش و جست‌وجوهای فراوان، گلِ به رنگ خورشید را پیدا می‌کند و تصمیم عجیبی می‌گیرد.

بنجامین فلاو، نویسنده و تصویرگر فرانسویِ ساکن مارسی، عاشق طبیعت است و به خاطر مستندهای طبیعت وحشی که از کودکی نگاه می‌کرده، به حیوانات و گیاهان و دشت‌ها و بخش‌های متفاوت طبیعت علاقه‌مند شده است و گاهی با خودش فکر می‌کند که باید سرتاسر دنیا را با عکس‌ها و نقاشی‌ها گیاهان و حیوانات پر کند؛ فقط به این خاطر که ممکن است، بعضی از آن‌ها در آینده وجود نداشته باشند. او در این کتاب که اولین تجربه همزمان نویسندگی و تصویرگری‌اش است، جزئیات ساده و لذت‌بخش طبیعت را به تصویر می‌کشد و قدردان زیبایی‌های آن است تا بچه‌ها در عین آموزش نکات ساده در مورد طبیعت، از داستان آن نیز لذت ببرند.

در بخشی از کتاب «گلی به رنگ خورشید» می‌خوانیم:

زیر برف‌ها گل فوق‌العاده شگفت‌انگیزی پنهان شده.

حتماً کل طلایی است!

همین‌که روباه دستش را دراز می‌کند تا گل را بچیند، نظرش عوض می‌شود.

این گل طلایی، اینجا بالای کوه، خیلی زیباتر از وقتی است که در گلدانی توی خانه باشد.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات پرتقال، کتاب تصویری «گلی به رنگ خورشید» به قلم و تصویرگری بنجامین فلاو را با ترجمه ساناز اعتمادی در ۴۴ صفحه مصور رنگی و به بهای ۹۸ هزار تومان برای کودکان ۳ تا ۷ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط