پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
بزرگداشت شاعر و طنز پرداز استان یزدی ۱۹ مهر برگزار می‌شود

یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست شورای سیاستگزاری بزرگداشت مرحوم زروئی نصرآباد از برگزاری بزرگداشت این شاعر طنز پرداز کشوری در نصرآباد تفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، احسان عابدی چهارشنبه در نشست هماهنگی آیین نکوداشت پدر طنز ماندگار مرحوم ابالفضل زرویی نصرآباد در محل فرمانداری شهرستان تفت گفت: مراسم بزرگداشت مرحوم زروئی نصرآباد در روز ۱۹ مهرماه در محل حسینیه نصرآباد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این مراسم گفت: ما در استان یزد دارای ظرفیت‌های متعددی فرهنگی و هنری هستیم که بایستی با معرفی آن‌ها به جامعه در راستای هویت‌یابی و معرفی این ظرفیت‌ها گام برداریم.

وی افزود: یکی از این افراد مرحوم زروئی نصرآباد است که در حوزه شعر طنز توانسته در سطح ملی بدرخشد و آثار خوبی نیز از خود بر جای بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما باید این افراد را به نسل جوان معرفی کنیم تا الگوی خود قرار داده و در راستای تقویت بنیه فرهنگی جامعه گام برداریم.

احمد ذاکری نیز در این نشست گفت: چندین سال بود که درخواست برگزاری مراسم بزرگی ویژه بزرگداشت مرحوم زروئی نصرآباد داشتیم که برنامه‌هایی نیز برگزار شد اما امسال سعی داریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی این مراسم را در خور شان ایشان برگزار کنیم.

وی افزود: طرح اصلی این برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تفت تهیه شده است که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و حوزه هنری استان و شهرستان تفت و دهستان نصرآباد برگزار کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت گفت: ما در شهرستان تفت ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که بایستی مورد توجه قرار دهیم وامیدواریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم برنامه‌های بزرگداشتی را در این زمینه برگزار کنیم.

ذاکری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با ایجاد دبیرخانه دائمی به صورت سالانه این مراسم‌ها را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برنامه بزرگداشت زروئی نصرآباد در روز ۱۹ مهرماه در محل حسینیه بزرگ نصرآباد برگزار می‌شود که با حضور طنز پردازان و خاطره گویان کشوری این مراسم برگزار می‌شود.

حسام سالکی، رئیس حوزه هنری استان یزد نیز در این نشست گفت: مرحوم زروئی نصرآباد یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان یزد بوده است که‌ایشان برای طنز سالم و اثرگذار و نقد اجتماعی به نوعی پدری کرده است.

وی افزود: از زمانی که زنده بودند در تمامی جلسات شعر ماه مبارک رمضان در محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی می‌کردند که مورد توجه رهبری نیز بودند.

رئیس حوزه هنری یزد ادامه داد: تمامی جریانات طنز در صدا و سیما متأثر از شاگردان‌ایشان هستند و شاهد کتاب‌های خوب و اشعار خوبی ازایشان بوده‌ایم.

وی گفت: برگزاری این مراسم بزرگداشت می‌تواند به خوبی در راستای معرفی‌ایشان به مردم گام بردارد وامیدواریم بتوانیم سال‌های مختلف این ظرفیت را به جامعه معرفی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط