جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
ترویج فرهنگ مقاومت؛ ضامن عزت ایران/ تجربه نمایشگاه کتاب دفاع مقدس قائمشهر رضایتبخش است

مازندران- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ مقاومت در راستای حفظ عزت کشور گفت: خوشبختانه تجربه برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در شهرستان قائمشهر تجربه‌ای رضایتبخش بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قائمشهر، یاسر احمدوند شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قائمشهر برگزار شد، اظهار کرد: تا روزی که ایثار، شهادت و مقاومت در میان مردم زنده است و فرهنگش در میان مردم باقی است انقلاب هم پابرجا خواهد بود.

وی افزود: بهتر است اینطور بگویم تا روزی که فرهنگ مقاومت باقی باشد، ایران پابرجاست و اگر روزی بیاید که نشانی از فرهنگ مقاومت نباشد، نشانی از ایران نیز نخواهد بود. عزت، تمامیت و هویت ایران جدای از فرهنگ ایثار و مقاومت نیست و اگر این فرهنگ ترویج می‌شود، جز برای عزت و سربلندی ایران نیست.

احمدوند ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی از جنس نمایشگاه کتاب برای ترویج فرهنگ مقاومت، طبعاً باعث ترویج فرهنگ ایثار، روحیه ملی و هویت جمعی می شود و هدف دیگری ندارد.

وی با ابراز رضایت از کیفیت برگزاری نمایشگاه ملی کتاب در قائمشهر گفت: در بازدید از نمایشگاه با نمایشگاهی بسیار به سامان و با قاعده و منظم مواجه شدم بود که نشان دهنده برنامه‌ریزی خوب برنامه‌ریزان نمایشگاه بود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: غرفه‌داران هم از استقبال مردمی و هم از نحوه برگزاری ابراز رضایت کردند که این جای تقدیر و تشکر از مسئولان استان دارد که شرایط برگزاری این رویداد ملی را در سطح شهرستان فراهم کردند.

احمدوند تصریح کرد: به یاد ندارم که تا قبل از این نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را در شهرستان برگزار کرده باشیم و پیش‌تر، مراکز استان میزبان چنین رویدادی بودند ولی تجربه قائمشهر بسیار موفقیت آمیز بود و وقتی این نمایشگاه را با چند دوره که در مراکز برخی استان‌ها برگزار شد مقایسه می‌کنم، بدون شک نمایشگاه قائمشهر بسیار پیشروتر و با نشاط تر بود که از این بابت هم به مردم قائمشهر و هم به مسئولان استانی و سپاه استان تبریک می‌گویم.

لزوم ترویج فرهنگ جهاد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه درباره دلیل اینکه چرا نهضت پیامبر شکل گرفت، گفت: انقلاب اسلامی و به تبع آن فرهنگ مقاومت و دفاع از حرم و همه اینها در همین چند خط خلاصه می‌شود.

احمدوند ادامه داد: حضرت علی (ع) در این فراز می‌فرمایند: خدایا تو می‌دانی که دنیاطلبی و زیاده‌خواهی نکردیم بلکه می‌خواستیم نشانه‌های دینت را برگردانیم و در سرزمین‌ها اصلاح بوجود بیاوریم که بندگان مظلومت در امنیت باشند و احکام دین اجرا بشود.

وی تصریح کرد: تمام فلسفه فرهنگ مقاومت همین است و این را باید اعلام کنیم که ما نمی‌جنگیم بلکه جهاد می‌کنیم. ما همه عمر در جهادیم و هرکس متناسب با وسع خود در هر زمینه‌ای جهاد می‌کند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هم جهاد علمی داریم هم جهاد فرهنگی و هم سیاسی و باید بدانیم که هرکس مسلمان است، در حال جهاد است و شاید در شرایطی برحسب ضرورت اگر جنگی هم دربگیرد باز هم جهاد خواهیم کرد. امید که همیشه مرد جهاد باشیم و خود را در حال جهاد بدانیم و هدف از برگزاری این نمایشگاه نیز به نمایش گذاشتن فرهنگ جهاد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها