چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۸
سومین نشست «شعرخوانی» برگزار شد

سومین نشست از سلسله شست‌های «شعرخوانی» سرای اهل قلم، عصر سه‌شنبه (8 دی) در سرای اهل قلم برگزار ‌شد و شاعران شرکت کننده در این نشست، به قرائت سروده‌های خود در قالب‌های کلاسیک پرداختند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این نشست حدود 10 شاعر که به سرودن شعر در قالب‌های کلاسیک مشغول هستند، شرکت کرده و به قرائت سروده‌هایشان پرداختند. در این نشست شاعران سپیدسرا نیز حضور نداشتند.

مژگان عباسلو، دبیر نشست شعرخوانی در این نشست با ابراز تاسف از کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در سومین نشست نسبت به نشست‌های پیشین اظهار داشت: با توجه به این‌که شرکت در نشست‌های شعرخوانی برای تمام شاعران آزاد است و شاعران جوان در هر زمینه و قالبی می‌توانند سروده‌های خود را ارائه کنند، امیدوارم در نشست‌های آینده استقبال بیشتر و بهتری از این نشست‌ها صورت گیرد.

در این نشست لیلا صالحی(مدیر خانه ادبیات شهر ری)، حامی رضوی و بهزادی به قرائت سروده‌هایشان پرداختند.

عباسلو در ارزیابی‌اش از سروده‌های صالحی گفت: غزل‌ها و ترانه‌های صالحی از سطح بالایی برخوردار بودند و نشان از تجربه شاعر داشتند.

نقد فنی شعر، بررسی ساختار شعر و هنجارشکنی در شعر از جمله نقطه نظراتی بود که توسط شرکت‌کنندگان حاضر در نشست «شعرخوانی» مطرح شد.

در بخش دیگری از این نشست شرکت‌کنندگان به ارائه پیشنهاداتی برای استقبال بیشتر شاعران از این نشست‌‌ها پرداختند.

ارائه مسوولیت به شاعران، اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و ایجاد بخش‌ها و برگزاری مراسم جنبی در هر نشست از جمله پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی شرکت‌کنندگان بود.

سلسله نشست‌های «شعرخوانی» سرای اهل قلم با هدف ایجاد محفلی برای گردهمایی شاعران جوان، امکان ارائه سروده‌ها، آگاهی از نقطه‌نظرات دیگران درباره شعر و آشنایی با جریان شعری روز برگزار می‌شود.

چهارمین نشست‌ از سلسله نشست‌های «شعرخوانی» عصر سه‌شنبه (8 دی) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در محل سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌ نصیر، شماره 2 برگزار می‌شود. شرکت در این نشست برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط