چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۸
نخستین نشست «شعرخوانی» برگزار شد

نخستین نشست از سلسله نشست‌های «شعرخوانی» سرای اهل قلم با حضور جمعی از شاعران و علاقه‌مندان حوزه شعر برگزار شد. در این نشست چهار شاعر به قرائت سروده‌های خود در قالب سپید پرداختند و بقیه شرکت‌کنندگان سروده‌هایی در قالب کلاسیک و ترانه ارائه کردند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین نشست «شعرخوانی» سرای اهل قلم عصر دیروز(24 آذر) با هدف آشنايي شاعران جوان با جریان شعر روز و با حضور جمعی از شاعران و علاقه‌مندان برگزار شد.

مژگان عباسلو، شاعر و دبیر نشست‌های «شعرخوانی» گفت: سعی داشتم در این نشست‌ محفلی ایجاد شود تا شاعران جوان امکان ارائه سروده‌های خود را داشته باشند و به قرائت شعرهایشان بپردازند و از نقطه نظرات سایران آگاه شوند. خوشبختانه در نخستین جلسه از این نشست‌ها چنین امکانی به خوبی فراهم آمد و شاعران جوان توانستند تجربه شعرخوانی و نقد شعر را در این نشست کسب کنند.

حدود 16 شاعر در این نشست حضور داشتند و به جز چهار شاعر سپید‌سرا، سایر شاعران به قرائت سروده‌هایی در قالب غزل، قصیده و ترانه پرداختند.

فریبا یوسفی، شاعر که در کارنامه خود مجموعه شعر «حالا تو» را دارد و چند تن از شاعران زن برگزیده دومین کنگره شعر زنان در این نشست حضور داشتند. 

قرار است تا در نشست‌های آینده «شعرخوانی» از حضور افرادی که در جلسات نقد حضور فعال داشته‌اند و در این زمینه صاحب نام اند استفاده شود تا سروده‌های شاعران جوان در معرض نقد و بررسی قرار گیرند.

عبدالحسين فرجی از جمله شاعرانی بود که در این نشست به قرائت غزلی پرداخت. عباسلو در بررسی این غزل گفت: زبان غزل زبانی یکدست و امروزی با تصویرسازی‌های قوی بود. اما شاید اگر بخواهیم دقیق‌تر آن را بررسی کنیم استفاده از کلمات قدیمی کمی زبان امروزی آن را تغییر می‌دهد.

فریبا یوسفی نیز به قرائت سروده‌ای در قالب قصیده که طبق گفته خودش تجربه‌ جدید او در این قالب بود، پرداخت.

یکی از حاضران در نشست در بررسی سروده او اظهار داشت: زبان وسیله تفکر است. زمانی‌که تفکر به سوی تفکر سنتی پیش می‌رود شعر ما شعری سنتی می‌شود. شاید کمی بازی‌های زبانی در این سروده دیده می‌شد اما این بازی زبانی شنونده را اذیت نمی‌کرد.

نخستین نشست‌ از سلسله نشست‌های «شعرخوانی» عصر دیروز(24 آذر) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در سرای اهل قلم برگزار شد. شرکت در این نشست‌ها برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط