شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
آشنايي با جديدترين قوانين 2010 فيفا

مدير مسوول انتشارات علم و حركت از چاپ نخست كتاب «استراتژي داوران موفق فوتبال» اثر مهندس نادر جعفري خبر داد و گفت: اين كتاب حاوي اطلاعاتي است كه مطالعه آن باعث ارتقاي سطح دانش و مهارت قضاوت در فوتبال مي‌شود._

روبن شاهورديان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب «استراتژي داوران موفق فوتبال» از پنج بخش اصلي «مرام‌نامه اخلاقي داوران»، «فرآيند قضاوت در فوتبال»، «بحران در داوري فوتبال»، «آمادگي جسماني داوران فوتبال» و «قوانين داوري» تشكيل شده و نويسنده در آن به ارايه آخرين تغييرات قوانين 2010 فيفا و پرسش و پاسخ در حوزه داوري فوتبال پرداخته است.

مدير مسوول انتشارات علم و حركت تصريح كرد: قوانين «زمين مسابقه»، «توپ مسابقه»، «تعداد بازيكنان در يك بازي»، «وسايل بازيكن»، «داور»، «كمك داوران»، «مدت بازي»، «شروع و شروع مجدد بازي»، «توپ بازي و خارج از بازي»، «روش امتياز دادن»، «آفسايد»، «خطاها و رفتارهاي نادرست»، «ضربات آزاد»، «ضربات پنالتي»، «پرتاپ اوت»، «ضربه دروازه» و «ضربه كرنر» عناوين هفده‌گانه قوانين داوري‌اند كه مخاطب با مطالعه بخش پنجم آن با جزييات اين قوانين نيز آشنا مي‌شود.

شاهورديان افزود: «شيوه تعيين برنده يك مسابقه يا مسابقات رفت و برگشت»، «رهنمودهاي 2010 فيفا»، «جايگزيني و كار تيمي داوران»، «انواع تكل‌ها»، «سبك‌هاي قضاوت در مسابقات جهاني فوتبال 2010» و «آيين نامه بُرد بين‌المللي فوتبال» از ديگر عناويني‌اند كه نويسنده در كتاب «استراتژي داوران موفق فوتبال» به توضيح آنها پرداخته است.

وي ادامه داد: به گفته مولف، گسترش سريع دانش بشري در حوزه‌هاي مختلف علوم و پيچيدگي‌هاي مرتبط با زندگي انسان در عصر حاضر، نياز به انتخاب شيوه‌ها و راهكارهاي جديد بر يافته‌هاي علمي را طلب مي‌كند. فوتبال نيز از جذاب‌ترين و پرطرفدارترين ورزش‌هاي گروهي است كه به عنوان پديده‌اي اجتماعي و فراگير، دامنه گسترش آن از تمامي مرزها گذشته و تقريبا همه جهان را فرا گرفته است، لذا مطالعه اين كتاب براي فراگيري دانش نوين و حضور موفق داوران فوتبال پيشنهاد مي‌شود.

مدير مسوول انتشارات علم و حركت خاطرنشان كرد: مولف كتاب «استراتژي داوران موفق فوتبال» كتاب ديگري نيز در حوزه داوري فوتبال با عنوان «استراتژي قضاوت در فوتبال» به رشته تحرير در آورده است كه با استقبال فراواني مواجه شد، اما به دليل متغير بودن قوانين فوتبال، اين كتاب به چاپ دوم نرسيد.

شاهورديان از چاپ نخست كتاب «كراتين در ورزش و تندرستي» اثر مشترك «جفري استات»، «خوزه آنتونيو» و «داگلاس كالمن» با ترجمه سيد محسن آوندي و كيوان مراديان در روزهاي آينده خبر داد و گفت: مخاطب با مطالعه اين اثر با مجموعه مقالاتي كه پژوهشگران مختلف درباره كراتين انجام داده‌اند، آشنا مي‌شود.

چاپ نخست كتاب «استراتژي داوران موفق فوتبال» اثر نادر جعفري، داور بين‌الملي فوتبال، در شمارگان 2200 نسخه، 224 صفحه و بهاي 50 هزار ريال از سوي انتشارات علم و حركت به زودي راهي بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط