شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۸
اولین کتاب موراکامی در ایران، نقد می‌شود

«کجا ممکن است پیدایش کنم» اولین کتاب مستقل از هاروکی موراکامی، نویسنده ژاپنی در ایران، روز سه شنبه سوم مهر، در شهر کتاب مرکزی نقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «کجا ممکن است پیدایش کنم» شامل پنج داستان از هاروکی موراکامی، نویسنده نوگرای ژاپنی، روز سه شنبه سوم مهر،‌ در شهر کتاب مرکزی نقد و بررسی می‌شود.

این کتاب به عنوان اولین کتاب مستقل از موراکامی، در اردیبهشت سال جاری با ترجمه بزرگمهر شرف‌الدین در ایران منتشر شد.ماه گذشته نیز چند ترجمه متفاوت از رمانی با نام «کافکا در کرانه» از همین نویسنده به بازار کتاب ایران عرضه شده است.

شرف‌الدین، مترجم این کتاب، موراکامی را دارای قلمی استثنایی و ویژه می‌داند و در گفت‌وگویی که به مناسبت انتشار این کتاب انجام گرفته‌ بود به "ایبنا" گفت: موراکامی به سبک ژورنالیستی داستان می‌نویسد و نوشته‌های او از دیالوگ‌های کوتاه و قاطع تشکیل شده‌اند که بدون منظور خاصی بیان می‌شوند، ولی در نهایت همین جملات به ظاهر بی‌منظور، فضای داستان را به وجود می‌آورند.

«هاروكي موراكامي» يكي از مشهورترين نويسندگان معاصر ژاپن است كه آثار او در بسياري از كشورها با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.

از این نویسنده‌ 58 ساله، تا به امروز‌ دوازده رمان بلند همانند «کافکا در ساحل»، «بعد از تاریکی»، «جنوب مرز، غروب خورشید» و ده‌ها داستان کوتاه به انتشار رسیده که این آثار در کشور‌های مختلف جهان مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

نشست هفتگي شهركتاب  سه‌شنبه سوم مهر، به نقد و بررسي اين اثر اختصاص دارد كه با حضور فرزان سجودي، مهسا محبعلي و بزرگمهر شرف‌الدين برگزار مي‌شود. 

اين نشست در ساعت 15 در شهركتاب واقع در خيابان حافظ شمالي، نبش زرتشت شرقي تشكيل مي‌شود و حضور در اين نشست براي تمامي علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط