دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۶
"دهخدا" در شهرك غزالي كليد خورد

فيلم "دهخدا" به كارگرداني "محمدرضا ورزي" با پرداختن به زندگي مرحوم علي اكبر دهخدا استاد ادبيات فارسي در كشور ،هفته گذشته در تهران كليد خورد.

"محمدرضا ورزي" نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون به خبرنگار خبرگزاري كتاب (ايبنا)، گفت:فيلم "دهخدا" بخش‌هاي مختلفي از زندگي استاد صاحب نام عرصه ادبيات را به تصوير مي‌كشد و "سعيد نيكپور" كه پيش از اين در نقش شخصيت‌هاي اميركبير و ميرزا رضا كرماني ظاهر شده بود، در اين ‌فيلم سينمايي نقش "دهخدا" را ايفا خواهد كرد.

به گفته اين فيلمساز، فيلم"دهخدا" بر اساس فيلمنامه اي از فريدون دانشمند در دست تهيه است و تمامي لوكيشن هاي اين فيلم در تهران است.

وي افزود: پيش بيني مي شود فيلمبرداري اين فيلم يك ماه و نيم ادامه داشته باشد.

از عوامل توليد اين فيلم مي توان به، تهيه كننده: علي لدني، نويسنده: فريدون دانشمند، كارگردان: محمدرضا ورزي، طراح صحنه و لباس: سهيل ميرسپاسي،‌ مدير فيلمبرداري: سيد محسن جاهد،‌ صدابردار: رضا اردلان،‌ گريم: امير اسكندري،‌ مدير توليد: فرشته مهديزاده و مدير تداركات:رحيم بياباني اشاره كرد.

سعيد نيك‌پور، محمد علي ساربان، محمد ابهري، فخرالدين صديق شريف، ميرطاهر مظلومي و فلور نظري از جمله بازيگراني هستند كه جلوي دوربين ورزي خواهند رفت.

استاد "علی اکبر دهخدا" از خبره ترین و فعال ترین استادان ادبیات فارسی در روزگار معاصر است که بزرگترین خدمت به زبان فارسی در این دوران را انجام داده است.

" لغت نامه" بزرگ دهخدا که در بیش از پنجاه جلد به چاپ رسیده است و شامل همه لغات زبان فارسی با معنای دقیق و اشعار و اطلاعاتی درباره آنهاست و کتاب "امثال و حکم" که شامل همه ضرب المثل ها و احادیث و حکمت‌ها در زبان فارسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها