دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
«سنجش مفاهيم علوم اجتماعي» در آستانه نشر

چاپ نخست كتاب «سنجش مفاهيم علوم اجتماعي» اثر «فردين علي‌خواه» از سوي انتشارات جامعه‌شناسان تا پايان هفته سوم آذر ماه منتشر و روانه بازار نشر مي‌شود./

سعيد اسلامي، مدير انتشارات جامعه‌شناسان، با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: كتاب «سنجش مفاهيم علوم اجتماعي» اثري است كه در آن مفاهيم، سازه‌ها و متغير‌هاي علوم اجتماعي به صورت عيني، عملياتي و كاربردي تعريف مي‌شوند.

اسلامي افزود: اين كتاب در حوزه‌ روش‌ها و تكنيك‌هاي تحقيق به نگارش درآمده و مخاطب با مطالعه آن، با مقوله‌هاي اندازه‌گيري و سنجش مفاهيم كه به عنوان ابزار در علوم اجتماعي كاربرد فراوان دارند، كاملا آشنا مي‌شود. 

مدير انتشارات جامعه‌شناسان تصريح كرد: مولف در هر بخش از كتاب يك نوع از پژوهش را با اعلام چارچوب نظري آن به مخاطب معرفي مي‌كند، سپس به تعريف نظري و عملياتي سازه‌ها و مفاهيم مي‌پردازد و پرسش‌هاي مرتبط با فرضيه را معرفي و پرسش‌نامه را طراحي و به خواننده ارائه مي‌دهد.

اسلامي درباره جامعه مخاطب اين اثر گفت: دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و دكتري رشته‌هاي علوم اجتماعي مي‌توانند براي نوشتن پايان‌نامه‌ از اين كتاب بهره بگيرند. در واقع، اين اثر منبعي جامع براي پژوهشگران استادان و دانشجويان جامعه‌شناسي است.

وي در مورد تفاوت اين اثر با ديگر كتاب‌هاي به نگارش درآمده در اين حوزه، گفت: اين كتاب مجموعه‌اي گردآوري شده از پژوهش‌ها و پايان‌نامه‌هاي است كه طي سال‌هاي گذشته در جامعه ايران مطرح شده‌اند و نگاهي بومي به تحقيقات و پژوهش‌هاي اجتماعي دارند.

وي در پايان گفت: كتاب «سنجش مفاهيم علوم اجتماعي» اثر «فردين علي‌خواه» در 808 صفحه و قيمت 160000 ريال منتشر و از سوي انتشارات جامعه‌شناسان تا پايان هفته سوم آذر ماه روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط