سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
آموزش بوكس در راه است

«راهنماي كامل آموزش بوكس» عنوان كتابي است كه به زودي از سوي انتشارات علم و حركت راهي بازار نشر خواهد شد. اين اثر به آموزش بوكس آماتور پرداخته است كه مطالعه آن، رشد آگاهي‌هاي علمي مخاطب را در حوزه‌هاي تغذيه و آمادگي جسماني ورزش بوكس به دنبال دارد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «راهنماي كامل آموزش بوكس» كه به قلم مصطفي خاني و خداداد لطافت‌كار به رشته تحرير درآمده، تكنيك‌ها، تاكتيك‌ها و شيوه‌هاي بدن‌سازي موجود در ورزش بوكس را در 24 فصل ارايه كرده است.

به گفته مولفان، بوكس اعتماد به نفس و شهامت، روحيه جوانمردي و احترام به يكديگر را بالا برده، برخلاف تصور مردم خشونت و پرخاشگري را كاهش مي‌دهد. از آنجا كه نيازهاي فيزيولوژيكي اين رشته ورزشي فوق‌العاده بالاست، انجام تمرينات بوكس تمام فاكتورهاي آمادگي جسماني از توان هوازي گرفته تا چابكي را افزايش مي‌دهد. كتاب «راهنماي كامل آموزش بوكس» به آموزش چگونگي انجام اين تمرينات اشاره كرده است.

هدف از تاليف اين نوشتار، همراهي با افرادي است كه براي شكوفايي تربيت بدني و علوم ورزشي و حاكميت روح علمي بر ابعاد مختلف آن تلاش مي‌كنند.

اين اثر علاوه بر آموزش و بدن‌سازي، فصولي مانند تاريخچه و آشنايي با قوانين بوكس آماتور، كنترل وزن، نحوه كاهش وزن، ارزيابي وزن مطلوب، اصول كلي در تغذيه بوكس و نحوه كسب وزن را دربر مي‌گيرد.

به اعتقاد مولفان، تمريناتي كه در اين كتاب ارايه شده‌اند، شامل حركات سنگين‌اند، لذا مخاطباني كه قبلا هيچ تمرين بدني انجام نداده‌اند يا مدتهاست كه دست به تمرين نزده‌اند، بايد انجام اين تمرين‌ها را به تدريج شروع كنند، هميشه تمرينات آسان را برگزيده، مدت تمرين را محدود كنند. 

چاپ نخست كتاب «راهنماي كامل آموزش بوكس» اثر مشترك مصطفي خاني و خداداد لطافت‌كار در شمارگان 2200 نسخه، 272 صفحه و بهاي 55 هزار ريال به زودي از سوي انتشارات علم و حركت منتشر و در ويترين كتابفروشي‌هاي ورزشي جاي خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط