سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
«تربيت بدني عمومي» تجديد چاپ شد

«تربيت بدني عمومي» عنوان كتابي است كه به تازگي از سوي انتشارات بامداد كتاب منتشر شده است. اين اثر به گونه‌اي تنظيم شده كه اطلاعات تربيت بدني و ورزش را به طور ساده و مفيد در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عناوين فصل‌هاي كتاب «تربيت بدني عمومي» بر اساس سرفصل‌هاي مصوب درس تربيت بدني 1 و 2 ويژه دانشجويان دانشگاه‌ها تدوين و تاليف شده‌اند است. 

مولفان اين اثر، ورزش را جزء لاینفک تعلیم و تربیت و وسیله‌ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی نسل جوان معرفي كرده‌اند و معتقدند نباید چنین تصور شود که تربیت بدنی، امری بی‌ارزش و تفننی و تنها وسیله‌ای است که زمينه سرگرمی کودکان و جوانان را فراهم می‌سازد، بلكه برعکس باید آن را بخشي از فعالیت‌های زندگی دانست و به نقش مهم آن در زندگي اهميت داد. 

مخاطب با مطالعه اين اثر علاوه بر افزايش اطلاعات ورزشي خود، مي‌آموزد كه مفاهيمي مانند تندرستي، بهداشت، رشد فردي و اجتماعي و سلامت روحي ارتباط نزديكي با ورزش دارند. 

مولفان در اين نوشتار به تربيت بدني به عنوان راهي براي از بين بردن يا به حداقل رساندن مشكلاتي كه بدن آدمي در مقابل عوامل خارجي با آنها مواجه مي‌شود، اشاره كرده‌اند و به وجود آوردن افراد دقيق، منظم، سريع، با قدرت و قادر به زندگي در وضعيت‌هاي مشكل و نامساعد را از جمله اهداف تربيت بدني به حساب مي‌آورند. 

تغذيه ورزشي، بهداشت ورزشي، آسيب‌هاي ورزشي، مشخصات و قوانين رشته‌هاي مختلف ورزشي و آموزش هر يك از آنها به صورت مختصر، از ديگر عناويني‌اند كه در اين كتاب به چشم‌ مي‌خورند. 

چاپ دوم كتاب «تربيت بدني عمومي» اثر مشترك ابراهيم علي‌دوست قهفرخي و غلامرضا فرجي در شمارگان 1000 نسخه، 240 صفحه رقعي و بهاي 50 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات بامداد كتاب منتشر شده و در ويترين كتابفروشي‌‌ها جاي گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط