یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
آشنايي ورزشكاران با ويژگي‌هاي بهداشت محيط

كتاب «بهداشت و ورزش» كه به تازگي از سوي انتشارات ورزش منتشر شده است، نكاتي را درباره مراقبت‌هاي ويژه پزشكي و مسايل محيطي ورزشكاران عنوان مي‌كند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مخاطب با مطالعه اين اثر كه به قلم دكتر اكبر آفرينش‌خواهي و دكتر سعيد صانعي به رشته تحرير درآمده، مي‌آموزد كه احساس شادابی جسمی و روحی همزمان با انجام ورزش، در صورت آشنايي و اجراي ملاحظات لازم در حوزه بهداشت و مراقبت‌هاي پزشكي امكان‌پذيرند.

به اعتقاد پديد‌آورندگان اين نوشتار، فعالیت‌های بهداشتی نظير بهداشت مواد غذایی، بهداشت کودک، بهداشت تغذیه، بهداشت محیط و ... را باید به افراد جامعه آموزش داد. آموزش انواع بهداشت سبب می‌شود افراد به رعایت مسایل بهداشتی و حفظ سلامتی توجه بيشتري داشته باشند. 

با توجه به محتواي كتاب «بهداشت و ورزش»، آموزش بهداشت موجب تشویق و ترغیب مخاطبان برای پذيرش و انجام رفتار و اعمالی مي‌شود که برای ادامه زندگی سالم ضروری اند.

كتاب «بهداشت و ورزش» از هشت فصل اصلي با عناوين «بهداشت عمومي بدن»، «اثرات ورزش بر سيستم‌هاي مختلف بدن»، «بهداشت رواني در ورزش»، «بهداشت اماكن، لباس و كفش ورزشي»، «آشنايي با نقش ورزش در درمان بيماري‌ها»، «ورزش و شرايط محيطي بهداشت و مراقبت‌هاي پزشكي ورزشكاران»، «ورزش و گروه‌هاي ويژه» و «ورزشكاران و بهداشت در مسافرت‌هاي ورزشي» تشكيل شده است.

 چاپ دوم كتاب «بهداشت و ورزش» در شمارگان 1000 نسخه، 184 صفحه وزيري و بهاي 50 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات ورزش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط