چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
فريب‌كار كسی است كه خوبی را می‌پوشاند/ دغدغه سازمان تبلیغات نشر خوبی‌هاست

رویداد ملی نهضت به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغات و اطلاع‌رسانی دینی صبح امروز در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. در این برنامه حجت‌السلام محمد قمی رئيس سازمان تبليغات مطرح کرد: اين مرام اميرالمومنينی بايد در جامعه نشر پيدا كند. ما از پيامبر اين‌گونه فراگرفته‌ايم كه فريب‌كار كسی است كه خوبی را می‌پوشاند و بدی را مثل رسانه‌های غربی و اينترنشنال فرياد می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رویداد ملی نهضت به مناسبت یکم تیرماه، سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغات و اطلاع‌رسانی دینی صبح امروز در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم با حضور رئیس سازمان تبلیغات، رئیس حوزه هنری، خانواده شهید عجمیان، خانواده شهید آرمان علی‌وردی برگزار شد.

در این رویداد از برگزیدگان تبلیغ و تبیین کشور در سال گذشته در رشته های هنر و رسانه، تبلیغ اسلام ناب، نشر خوبی ها و... از جمله استاد ابوالفضل بهرام‌پور، احمد حاجی‌شریف، عباس سلیمی، برنامه تلویزیونی شیوه، برنامه تلویزیونی معلی، حسین حقیقی، محمدرضا شفیعی، محمدحسین نیرومند، حسن روح‌الامین، حجت‌الاسلام سرلک، دکتر سیده‌ریحانه آل‌رسول و همچنین از نوجوان برگزیده، آرمیتا رضایی‌نژاد تجلیل شد.

رویداد ملی نهضت در روز چهارشنبه ۳۱خردادماه در آستانۀ سالروز تـأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغات و اطلاع‌­رسانی دینی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری و خانواده معزز شهدا برگزار شد، از برگزیدگان تبلیغ و تبیین کشور در سال گذشته در رشته­‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.
 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این رویداد ضمن بیان اینکه این مراسم سالانه در جهت گزارش کار خادمین و مبلغین اسلامی برگزار می‌­شود، اظهار کرد: مبلّغ در درجۀ اول شهدا و خانوادۀ ایشان‌اند که چون کوه ایستاده­‌اند. در این رویداد از کسانی تقدیر می­‌کنیم که در جهت ترویج اسلام ناب سهمی داشته­‌اند.

او با بیان اینکه از تمام مبلغین نمی­‌توان آیین تجلیل به عمل آورد، بیان کرد: همچنین در دیگر استان­‌ها نیز چنین مراسمی در حال برگزاری است.

حجت‌­الاسلام قمی ادامه داد: یکی از دغدغه­‌های ما در این رویداد نشر خوبی­‌هاست. باید از کسانی که کار خوب را نشر می­‌دهند تقدیر به عمل آورد. نشر این خوبی­‌ها خود نوعی کار تبلیغی است. چنانچه پیامبر اسلام فرمودند هر که خوبی را نشر دهد مثل کسی است که خود با مشقت آن خوبی را انجام داده. ما از پیامبر این‌گونه یاد گرفتیم که فریبکار کسی است که خوبی را می­‌پوشاند و بدی را جار می­‌زند.
 
وی با بیان اینکه کار تبلیغ فقط مختص به جامعۀ روحانیت نیست بیان کرد همه مردم جامعه باید مبلّغ باشند.
 

تقدیر بخش­‌های مختلف این مراسم با حضور خانواده­‌های معزز شهیدان روح‌­الله عجمیان و آرمان علی‌وردی در سه حوزه انجام شد. در بخش اول ذیل عنوان اسلام ناب به‌ترتیب زیر از پیش‌کسوتان و مبلغین اسلام ناب تقدیر شد. حجت­‌الاسلام رنجبر، امام جماعتی که درجهت مقابله با آسیب­‌های اجتماعی و رفع محرومیت در جامعه تلاش­‌های دلسوزنه داشتند؛ مبلغه منصوره کوشکی، همسر امام‌جماعت محل و بانوی فعال مسجدی که با داشتن پنج فرزند با محوریت مسجد در جامعه تأثیر اجتماعی داشت و حجت­‌الاسلام سرلک برای تلاش در جهت آزاداندیشی در جامعۀ هنر و رسانه بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱. در ادامه از پیش‌کسوت و قاری قرآنی، احمد حاجی‌شریف به پاس یک عمر فعالیت قرآنی و از ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و مفسر قرآن تقدیر به عمل آمد.

در ادامه رنجبر با اشاره به اینکه دوران جنگ و امام را هرگز ندیده ­‌است، گفت: امروز تلاش ما در راستای فرموده رهبر معظم انقلاب است که گفتند «در همان نقطه‌ای که هستید، تصور کنید آن نقطه مركز عالم است و کار خود را به‌درستی انجام دهید»

وی اظهار کرد: کار باید هم مردمی باشد و هم با دست مردم انجام شود.


در بخش دوم این مراسم ذیل گرامی‌داشت فعالیت­ اهالی هنر و رسانه از مریم شعبانی، برای کارگردانی تئاتر «فاطمه(س)» و از محمدحسین نیرومند هنرمند گرافیستی که بعد از اغتشاشات سال اخیر گالری خود را برپا کرد، تقدیر شد.


همچنین از حسن روح­‌الامین، هنرمند نقاش اسلامی، حسین حقیقی خواننده با محتوای انقلاب اسلامی و محدرضا شفیعی تهیه‌­کننده و مدیرعامل خبرگزاری صبا که در طول اغتشاشات اخیر با فعالیت هنری سعی در کنترل فضای جامعه داشتند، آیین تقدیر برگزار شد. در پی همین بخش، از سرباز روح­‌الله رضوی از اهالی کشمیر به پاس فعالیت با محوریت تبیین در تولید محتوا، حسین شاهمرادی مدیر شبکه ۴ سیما برای برنامۀ تلوزیونی شیوه، سپیده بابایی قهرمان آلیش که مدال قهرمانی خود را به شهید تهرانی مقدم تقدیم کرد، تقدیر شد. درنهایت از علی نیکزاد نماینده مجلس به پاس تبلیغ و پشتیبانی از مبلغین اسلامی نیز تقدیر شد.
 

سرانجام در آخرین بخش این مراسم با عنوان «نشر خوبی­‌ها» از کسانی که در جهت انتشار خوبی­‌ها تلاش می­‌کنند تقدیر به عمل آمد. در این قسمت از ریحانه‌سادات آل‌رسول که مهریه­‌اش ویزیت رایگان بیماران و کمک‌هزینه تحصیل کودکان بی­‌سرپرست و آزادسازی زندانیان بود، تقدیر شد. همچنین در ادامه از پاکبان مصطفی جاوید به‌دلیل امانت‌­داری و برگرداندن اموال پیداشده به صاحبش قدردانی شد. سپس از حجت­‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سرخوش به پاس ۱۵ سال فعالیت به‌عنوان امام جماعت محله و کمک به مردم زلزه­‌زدۀ خوی و از غلامرضا رحیمی صاحبخانۀ اصفهانی که برای مستأجرهای دارای فرزند تخفیف­‌های ویژه قائل می‌­شود، تقدیر به عمل آمد.

در پایان این مراسم از دختر دهه­‌هشتادی ایران، آرمیتا رضایی­‌نژاد به پاس درخشش مقابل دبیر آژانس انرژی اتمی و اعتراض به بی‌­عدالتی جهانی نسبت به شهدای انرژی هسته­‌ای ایران، تقدیر به عمل آمد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها