پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
«المر» توسط کودکان بندری خوانش و بررسی شد

هرمزگان - دبیر محفل ادبی آفتاب بندرعباس گفت: «المر» توسط کودکان بندری خوانش و بررسی شد.

امیر حسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از خوانش و بررسی کتاب «المر» اثر دیوید مک کی در محفل ادبی آفتاب بندرعباس خبر داد و گفت: این کتاب در مورد فیلی رنگارنگ است که همیشه برای شاد کردن فیل‌های دیگر پیش قدم می‌شود.

وی اضافه کرد: این داستان، فردیت و پذیرش خود را همان‌گونه که هستیم، بازتاب می‌دهد زیرا کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند و به تفاوت‌ها احترام می‌گذارند.

دبیر محفل ادبی آفتاب بندرعباس افزود: هر کودک با دیگری متفاوت است. هر انسان منحصر به فرد است. پذیرش و ستایش تفاوت‌ها و در عین‌حال دوستی و برقراری ارتباط با یکدیگر بر اساس این پذیرش، یکی از ارزش‌ها و مهارت‌های زندگی است.

والا همچنین بیان کرد: دیوید مک‌کی نویسنده و تصویرگر برجسته کتاب‌های کودک انگلیس است و داستان «المر» را در سال ۱۹۸۶ منتشر کرد. سپس در سال ۱۹۸۹ آن را با کمی تغییر بازچاپ کرد. از آن تاریخ تا کنون ده‌ها داستان دیگر درباره المر منتشر شده است. مجموعه داستان‌های المر به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است و از داستان‌های محبوب کودکان در سراسر جهان است.

این تسهیلگر حوزه کودک عنوان کرد: در این جلسه ابتدا در مورد تفاوت و انواع آن صحبت شد و سپس کودکان و نوجوانان از تفاوت سلیقه، شغل، علاقه حرف زدند و ضمن بیان برخی تفاوت‌های ظاهری و باطنی گفتند که برخی از تفاوت‌ها خوب هستند و برخی ناخوشایند و مصادیق آن توسط اعضای محفل بیان شد.

این ناشر هرمزگانی خواهان نگاه ویژه نهادهای فرهنگی به اماکن خدمات عمومی به ویژه مکان‌هایی ویژه کودکان شد و با اشاره به تعطیلی هفته گذشته کتابخانه سید احمد خمینی (رحمةالله) میزبان محفل ادبی آفتاب بندرعباس به موجب گرمای بی سابقه، ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد تعطیلی اماکن فرهنگی به علت گرمای هوا و هر دلیل دیگری نباشد.

در پایان نیز «ویهان طهماسبی» از اعضای محفل ادبی آفتاب، داستان خود با عنوان «پانداپول» را برای دیگران خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها