پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کتاب «ساخت فیلم کوتاه با بودجه صفر»هم به‌روز است و هم کاربردی

کتاب «ساخت فیلم کوتاه با بودجه صفر» توسط انتشارات آبان و با همکاری انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران به چاپ رسیده‌است. این کتاب که توسط ریزان پروداکشن هاوس به رشته تحریر درآمده است به وسیله مجید کیانیان به فارسی برگردانده شده است.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب (ایبنا کتاب «ساخت فیلم کوتاه با بودجه صفر» توسط انتشارات آبان و با همکاری انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران به چاپ رسیده‌است. این کتاب که توسط ریزان پروداکشن هاوس به رشته تحریر درآمده است به وسیله مجید کیانیان به فارسی برگردانده شده است. اولین چاپ این کتاب در سال ۱۴۰۲ و به مناسبت چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران منتشر شده است.

کتاب «ساخت فیلم کوتاه با بودجه صفر» در ۱۲۸ صفحه چاپ شده است. این کتاب در ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۷ فصل منتشر شده‌است.
برای معرفی این کتاب در پشت جلد آن آمده است: «صرف نظر از اینکه در چه موقعیتی از مسیر فیلمسازی خود هستید خلق یک فیلم کوتاه می‌تواند راهی عالی برای بهبود توانایی فنی شما باشد… به عبارت دیگر، ساختن فیلم کوتاه معادل گذراندن آموزش شنا قبل از پریدن به دریاست. می‌تواند در آن زمان دشوار به نظر برسد، اما خوشحال خواهید شد که برای آموزش صحیح وقت گذاشته‌اید. برای تولید فیلم کوتاه نیازی به اخذ بودجه، در هر سطحی، خرد یا کلان، وجود ندارد و با یک سرمایه شخصی اندک اما با استفاده از تمهیداتی که در کتاب عرضه می‌شود می‌توان فیلم کوتاه ارزشمندی، به عنوان نقطه عزیمت یک دوران حرفه‌ای فیلم‌سازی، ساخت.»

کتاب «ساخت فیلم کوتاه با بودجه صفر» به عناوینی چون تجهیزات دوربین، نورپردازی، صدا، وسایل صحنه، مکان، فیلم‌نامه، استخدام بازیگران، آرشیو لباس، عوامل، خلاق باشید، پیش تولید، تولید، موسیقی، تدوین، بازاریابی و پخش و مقدمه و سخن آخر پرداخته‌است. نویسنده در فصل‌های این کتاب به تعریف مفاهیم اصلی در فیلم کوتاه و مراحل تولید آن پرداخته‌است.

مترجم در مقدمه این کتاب آورده است: «کتاب در سال‌های ابتدایی دهه سوم قرن حاضر به نگارش درآمده، یعنی سال ۲۰۲۰. به این معنا با توجه به چاپ نخست آن در کشور، کتابی روزآمد و مبتنی بر فناوری های روز است و گواه این مدعا محتوای درون آن است. ناشر و مولف این کتاب نیز یک کمپانی کوچک آمریکایی است که تجربه فراوانی در عرصه تولید مستقل فیلم کوتاه دارد. بدین رو کتاب از آسیب‌های متداول نمونه های مشابه مبراست؛ یعنی هم به‌روز است و هم کاربردی.»

‌مطالعه این کتاب را برای تمامی فیلمسازان فیلم کوتاه و علاقه‌مندان به آشنایی با چگونگی ساخت فیلم کوتاه توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها