چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
شماره سوم نخستین نشریه آموزشی و مهارت افزایی زبان فارسی «مینا» در عراق منتشر شد

نشریه مینا اولین فصل نامه «فارسی آموزی و مهارت افزایی» با هدف نشر زبان فارسی در عراق و کشورهای عرب زبان از سوی کانون آموزشی و مترجمی قلم، برای سطوح میانی و پیش میانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، رایزنی فرهنگی ایران در عراق و مرکز قلم، سومین شماره نشریه آموزشی و مهارت‌افزایی زبان فارسی «مینا» ویژه زمستان ۱۳۹۹ را به زبان فارسی به صورت الکترونیکی منتشرکرد.

نشریه «مینا» به عنوان اولین نشریه آموزش زبان فارسی در عراق با هدف بهینه‌سازی آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌ها و آموزشکده‌ها، فعالیت‌های آموزشی زبان فارسی در عراق را رصد می‌کند. این اثر توسط کانون آموزشی و مترجمی قلم طراحی و تألیف شده و برای ایجاد انگیزه بیشتر در فارسی‌آموزان سطوح مختلف، اصول علمی آموزش زبان دوم را پویا و پایدار می‌کند.

روش ارائه محتویات این نشریه تلفیقی از روش و رویکردهای نوین آموزش زبان دوم است که در چهار کارگروه (واژه، خواندن، نوشتن و ایران شناسی) برای سطوح پیش میانی و میانی طراحی شده است، مخاطبان اصلی این نشریه فارسی آموزان دانشگاه ها و مراکز آموزشی عراق و جهان عرب به عنوان پاسداران زبان فارسی هستند.

مدیر مسئول این نشریه حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در بغداد و نماینده بنیاد سعدی در امر آموزش زبان فارسی در جهان است و سردبیر این اثر، حسین محیی الطائی، مدرس زبان فارسی در عراق بوده، مشاور هنری و صفحه‌آرایی مجله مینا را محمد الخزعلی و ویراستاری این نشریه را افسانه غریبی و انور عباس مجید برعهده دارند. مشاور علمی نشریه مینا نیز رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی است.

گفتنی است مجله (فانوس فارسی) که در صربستان به انتشار می‌رسد، الهام دهنده این مجله نوپا بوده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها