دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵

سخنگوي انجمن نقد ادبي ايران از اولين جلسه انجمن نقد ادبي در سال ۹۰ در اوايل ارديبهشت خبر داد و اعلام سرفصل‌هاي تازه فعالیت اين انجمن را به اين جلسه موكول كرد. در این جلسه، همچنین کتاب «اصول و شيوه‌هاي نقد ادبي»، برگزيده پانزدهين جايزه كتاب فصل، نقد خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حسن ذوالفقاري، با بيان اينكه برنامه‌هاي انجمن نقد در سال 90 در اولين جلسه اين انجمن اعلام مي‌شود، گفت: جلسات انجمن نقد در سال جديد همچنان با رويكرد نقد كتاب ادامه دارند و در اولين جلسه «اصول و شيوه‌هاي نقد ادبي» نوشته سيد قطب، اديب و محقق مصري نقد مي‌شود كه زمان دقيق آن اعلام خواهد شد. 

محمد باهر، مترجم اين كتاب چندي پيش درباره آن به «ايبنا» گفت: سيد قطب، از اديبان و مفسران بزرگ مصري است و اين كتاب نيز در زمينه نقد ادبي است كه با وجود آنكه 50 سال از تاليف آن مي‌گذرد، ‌تازگی و ظرافتي را در خود حفظ كرده بود كه مرا به ترجمه آن برانگيخت.

به گفته اين پژوهشگر، نقد ادبي در ادبيات عرب با نقد ادبي در ادبيات فارسي آميخته است و براساس استشهادات و مستندان علمي، مباحث مطرح شده در اين كتاب با ادبيات فارسي فصول مشترك بسياري دارند و براي دانشجوياني كه در حوزه نقد ادبي فارسي هم كار مي‌كنند، ‌می‌توانند محل مراجعه باشند. 

كتاب «اصول و شيوه‌هاي نقد ادبي» سال گذشته(89)، از سوي موسسه خانه كتاب منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط