چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
مرد طلايي كيك‌ بوكسينگ؛ چشم انتظار نمايشگاه 24

قهرمان كيك بوكسينگ جهان از علاقه‌اش براي حضور در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و مطالعه كتاب‌هاي تخصصي ورزشي سخن گفت و از نبود كتاب‌هاي مرتبط با رشته «كيك بوكسينگ» ابراز نارضايتي كرد.\

«مجيد پير ولي» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه هر سال براي حضور در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران لحظه شماري مي‌كند، اظهار داشت: هر سال با حضور در اين نمايشگاه و تهيه كتاب‌هاي ورزشي و غير ورزشي سعي مي‌كنم آمادگي علمي خود را تا آنجا كه در توان دارم، افزايش دهم. در واقع، نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران چنين فرصت را در اختيار ورزشكاراني نظير من قرار مي‌دهد و خوب است تا ديگر ورزشكاران نيز ارزش 10 روز طلايي برپايي نمايشگاه را درك كنند. 
 
دارنده سه مدال طلاي كيك‌بوكسينگ كشور تصريح كرد: با وجود علاقه بسيار به ادامه تحصيل در دانشگاه تاكنون فرصت اين امر را كسب نكرده‌ام، اما از هر فرصتي براي مطالعه استفاده مي‌كنم و اين در حالي است كه از وجود كتاب‌هاي مناسب در رشته ورزشي خودم بي‌بهره‌ام و تنها به مطالعه مجله‌هاي تخصصي اين حوزه و مطالب از طريق اينترنت مي‌پردازم. 

قهرمان مسابقات «ufc» جهان در سال 2005 درباره علاقه‌اش به كتاب‌هاي غير ورزشي گفت: من به كتاب‌هايي با موضوع علوم هوا و فضا و نجوم علاقمندم، به نحوي كه با حضور در هر كتابخانه يا كتابفروشي پس از كتاب‌هاي ورزشي، به دنبال كتاب‌هاي علمي مرتبط با اين حوزه‌ها مي‌گردم.

«پير ولي» كه در سال 2002 مدال طلاي مسابقات جهاني واكائو را به گردن آويخت، گفت: ورزشكاران در هر رشته ورزشي با سال‌ها تلاش و تمرين مي‌توانند به لحاظ تجربي و عملي به درجه بالايي دست يابند، اما هيچ‌گاه نمي‌توان علم را با عمل مقايسه كرد و ورزشكار با تركيب اين دو مي‌تواند خود را به درجه بالايي از دانش و آگاهي رساند.

وي ادامه مي‌دهد: متاسفانه در كلاس‌هاي مربيگري منابع مكتوب مناسبي در اختيار متقاضيان قرار نمي‌گيرد و تنها به ارايه اطلاعاتي درباره فيزيولوژي و آناتومي بدن انسان اكتفا مي‌شود و بخش آموزش عملي آن نيز براي ورزشكاران حرفه‌اي بسيار ساده است. جا دارد مسوولان به برگزاري هرچه علمي‌تر كلاس‌هاي مربيگري بپردازند تا در آينده ورزشكاران ورزش‌هاي رزمي با مشكلاتي كه اكنون گريبان آن‌ها را گرفته است، روبه‌رو نشوند.

دارنده مدال طلاي فستيوال جهاني ورزش‌هاي رزمي عنوان كرد: اصول علمي در هر رشته ورزشي به ويژه در ورزش حرفه‌اي حرف اول و آخر را مي‌زند، اما قالب سنتي ورزش كشورمان جاي خالي علم را كاملا احساس مي‌كند.
 
وي افزود: در طول تمرينات آماده‌سازي مراحل مختلفي را پشت سر مي‌گذاريم كه هر يك روش‌هاي خاص و علم تمرين ويژه خود را دارند، اما عده مربياني كه اين علوم را كسب مي‌كنند و به فعاليت مي‌پردازند، بسيار كم است و اغلب اوقات هم دسترسي ورزشكاران به آن‌ها كم و در مواقعي ناممكن است.

«پير ولي» كه ساكن استان البرز است، درباره عرضه كتاب‌هاي ورزشي در اين استان گفت: متاسفانه اطلاع‌رساني و عرضه كتاب‌هاي ورزشي به طور مناسب در اين استان وجود ندارد و ورزشكاران حرفه‌اي از وجود كتاب‌هاي مناسب و در دسترس محروم‌اند و اين امر به شدت بر توانايي‌هاي جسمي و رواني آن‌ها تاثير منفي مي‌گذارد.

وي در پايان ضمن بيان اين كه در حال آماده‌سازي خود براي حضور در مسابقات جهاني اكراين در تابستان سال جاري است، درباره شيوه‌هاي تمريني و تاثير كتاب در تمريناتش اظهار داشت: سرعت و چابكي در رشته‌ ورزشي كيك بوكسينگ، موي تاي، واكائو و نظير آن، بسيار موثر و بدنسازي ويژه اين رشته‌ها نيز بسيار تخصصي است و نياز به مربياني قابل دارد تا شيوه‌هاي تمريني مناسبي را در اختيار ورزشكار قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط