جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کتابي درباره اوباشگري در فوتبال

«جامعه‌شناسي ورزش» نام اثري از «دكتر وحيد قاسمي»، «دكتر وحيد ذوالاكتاف» و «علي نورعلي‌وند» است كه از سوي نشر جامعه‌شناسان منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با بررسي ونداليسم و اوباشگري در ورزش فوتبال و ارايه ديدگاه‌ها و نظريه‌هاي جامعه شناسي در ورزش مي‌تواند براي علاقه‌مندان به اين حوزه، دانشجويان جامعه‌شناسي و اهالي ورزش به ويژه مسوولان موثر واقع شود.

كتاب حاضر همچنين به تاثير عوامل ونداليسم و اوباشيگري در جامعه كنوني كشورمان با بهره‌گيري از الگوهاي شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي در كشورهاي غربي و تطبيق آن با جامعه ملي و محلي كشورمان مي‌پردازد و مي‌تواند خود را به عنوان كتابي كاربردي براي غير متخصص‌ها مطرح سازد.

اين اثر داراي چهار فصل كلي است كه به جامعه و ورزش، كج رفتاري در ورزش، مباني نظري ونداليسم و اوباشيگري در ورزش فوتبال و يافته‌هاي پژوهشي در ايران پرداخته است.

در بخشي از پيشگفتار اثر آمده است:«با توجه به نقش و تاثير ورزش فوتبال بر اشكال مختلف زندگي اجتماعي، كاركرد‌هاي مثبت و منفي اين ورزش همواره مورد توجه ويژه پژوهشگران علوم انساني و بخصوص جامعه شناسان بوده است. عليرغم پذيرش اين نكته كه ورزش فوتبال داراي كاركرد‌هاي اجتماعي مثبت فراواني مي‌باشد، كج‌روي‌ و مسائل اجتماعي نيز جزئي از واقعيت‌هاي ورزش فوتبال مي‌باشد كه مطالعه و بررسي آن و كسب آگاهي نسبت به عوامل بوجود آورنده اين نوع كج‌روي‌ها و مسائل، همچنين بررسي فرايند استمرار و بقاي آن و در نتيجه پيامد‌هاي مربوطه‌اش، امري مهم و ضروري است. مهمترين اين حوادث كشته شدن 39 نفر و زخمي شدن 670 نفر از تماشاگران در بازي دو تيم ليورپول انگليس و يوونتوس ايتاليا مي‌باشد.»

كتاب «جامعه شناسي ورزش» ازز سوي انتشارات جامعه‌شناسان در شمارگان 1000 نسخه، 157 صفحه و بهاي 40000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط