سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۷
قيصر از بزرگترين سرمايه‌هاي انقلاب بود

حميد سبزواري با بيان اين كه امين‌پور از بزرگ‌ترين سرمايه‌هاي انقلاب بود، افزود: نسلي كه قيصر به آن تعلق داشت و هم شخص او، در پي هوس به راه شعر نرفت؛ بلكه شعر نسل او از باور عميق به اصول انقلاب برمي‌خاست.

سبزواري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اشاره به اين كه مرگ قيصر ضايعه‌اي عظيم براي شعر انقلاب است، اضافه كرد: در دهه آغاز انقلاب، دو دسته شاعر به كار مشغول بودند. يكي مسن‌ترها شامل بنده و آقايان شاهرخي و مرداني و خانم كاشاني، و ديگر نسل جواني كه تازه پا به راه گذاشته بود، ولي آگاه بود و به انقلاب باور داشت و به همين دليل، در طي راه شعر، هوسي در سر نمي‌پروراند. 

سبزواري يادآور شد: امين‌پور تحقيقا يكي از برترين افراد به لحاظ اخلاقيات بود. او بسيار مودب بود و مرگش براي جامعه ادبي و هنري، ضايعه بزرگي است.

وي با بيان اين كه قيصر از ساده‌ترين و پاك‌ترين شاعران انقلاب به لحاظ حيات و زندگي روزمره بود، گفت: سادگي او در پوشش، فروتني‌اش در برخوردها با ديگر اعضاي جامعه ادبي و پيروي نكردنش از جريانات كاذب در شعر دهه‌هاي اخير، همه ويژگي‌هايي است كه از او در ياد من خواهد ماند. قيصر سرمايه‌اي بزرگ براي انقلاب و مردم بود، شعرش زبان‌دار بود و بر دل‌ها مي‌نشست. من اين ضايعه بزرگ را به خانواده محترم و بازماندگانش تسليت مي‌گويم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط