سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
«گنجشك خانم» و نقد تفكر مائوئيستي

نويسنده و مترجم آثار علوم اجتماعي، ديني و معرفتي كه مدتي است به ترجمه داستان‌هايي از فرهنگ ملل سرگرم است، از ترجمه كتابي با عنوان «گنجشك خانم» خبر داد كه نقد جدي بر تفكر مائوئيستي دارد.\

اميد حدائق در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره عنوان كرد: نكته جالب اين كه ترجمه اين مجموعه از داستان‌هاي چيني ـ بدون هماهنگي قبلي ـ با نگارش دو كتاب تاليفي‌ام با عنوان‌هاي «از گنجشك دانا بپرس» و «گنجشك‌نامه» تقارن پيدا كرده است.

وي افزود:‌ «سارا دني فكر» نويسنده اين داستان كه اكنون در آمريكا سكونت دارد، با بيان اين ماجرا كه به دستور مائو همه مردم بايد تمام گنجشك‌هاي شهر را از ميان ببرند، داستان خود را آغاز مي‌كند. در اين ميان تنها يك دختر بچه بر خلاف تفكرات پوپوليستي به نفع گنجشك‌ها وارد ميدان مي‌شود و تصميم مي‌گيرد يك تنه از تمامي گنجشك‌ها محافظت كند.

حدائق با اشاره به اين كه قهرمان اين داستان با جمع‌آوري تمامي گنجشك‌هاي زخمي به درمان آنها مي‌پردازد، گفت: اين داستان كه ترجمه آن به شكل تقريبي پايان يافته است و تا چند ماه آينده از سوي انتشارات انديشه و فرهنگ جاويدان قم روانه بازار كتاب مي‌شود، متني سرشار از شادي، هيجان، زندگي و استقلال دارد. 

كارشناس حوزه فلسفه و فقه در پايان يادآور شد: اين داستان در حقيقت به نقد جدي تفكر مائوئيستي مي‌پردازد و با نهضت اشتباهي كه در چين آغاز شده است، به مخالفت برمي‌خيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط