پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۹
نمايش 4 اثر اقتباسي در جشنواره فيلم فجر

با اعلام برنامه روز نخست بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر، دو فيلم «آتش سبز» با اقتباس از افسانه «سنگ صبور» و «هامون و دريا» با اقتباس از كتابي با همين نام اثر «عباس جهانگيريان» و دو فيلم اقتباسي ساخته «اینگمار برگمان» در سينماهاي مردمي به نمايش درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در روز نخست بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر فردا جمعه 12 بهمن ماه، در بخش جام جهان نما (مسابقه بين‌الملل)، فيلم‌هاي: «آتش سبز» (ايران)، «مايكل كلايتون»(‌آمريكا)، «چشم‌اندازكنگو» (‌كانادا)،«‌منطقه كروسز» (‌هلند، نروژ و گواتمالا)‌، «‌نيمه بالغ» (انگليس)،‌ «ويولن»( مكزيك)‌،«بازگشت پرستوها» ( روسيه) ‌به نمايش در مي‌آيد.
در بخش در جست و جوي حقيقت (مسابقه معناگرا)، فيلم‌هاي «در ميان ابرها» (‌ايران)، «‌پرفسور و معادله محبوبش» (‌ژاپن)‌، «به ياد خودم» (‌ايتاليا)، «‌جنگ مرگ» (‌هنگ كنگ)،‌ «گهواره» (‌كانادا- خارج از مسابقه )، ‌«جزيره» (روسيه) و فيلم «1408» از (آمريكا) ‌به روي پرده مي‌روند. 

همچنين در بخش جلوه‌گاه شرق (مسابقه سينماي آسيا)، فيلم هاي «جشمي از آسمان» (‌هنگ كنگ)، «‌به همين سادگي» (ايران) «‌الژان» (آلمان- خارج از مسابقه)، «‌ابريشم» (‌تايوان) ‌و «هامون و دريا» (‌ايران)‌ به نمايش در مي‌آيند.

فيلم‌هاي بخش جشنواره جشنواره‌ها در اولين روز عبارتند از: «موشك»، ‌«خداحافظ بافانا»، «‌چوپان خوب»، «‌خدك»، «‌صندلي» و «دره الله».

در بخش آثار داستاني نيز فيلم هايي چون:«سه و ده دقيقه به يوما»، «‌مارادونا»، «‌پسران پرواز»، «‌جاده گوانتانامو» و «كوكب سياه» به روي پرده مي‌رود.

همچنين در بخش‌هاي غير رقابتي،در ‌مرور سينماي گرجستان، ‌مرور آثار «اينگمار برگمان»، ‌مرور آثار «مخالكوف» و مرور سينماي فلسطين، آثاري به روي پرده خواهد رفت. 

اما از اين ميان فيلم سينمايي «آتش سبز» به كارگرداني «محمدرضا اصلاني» و تهيه‌كنندگي «قاسم قلي‌پور» بر اساس افسانه کهن «سنگ صبور» نوشته شده و زندگي دختری به نام «ناردانه» را روايت مي كند، که در کودکی خبر ازدواجش با یک مرد مرده را می‌شنود و برای گریز از این سرنوشت خوفناک ناخواسته گام در راهی دشوار می‌گذارد. 

«عزت‌الله انتظامی»، «مهدی احمدی»، «مهتاب کرامتی»، «فرخ نعمتی»، «آهو خردمند» و «پگاه آهنگرانی» بازیگران این فیلم اند. 

فيلم سينمايي«هامون و دريا» به كارگرداني «ابراهيم فروزش» نيز داستان هامون، نوجواني است كه به همراه مادر بزرگش در روستايي زندگي مي‌كند و بين او و دختر عمويش دريا، عشقي فرازميني جاري است. هامون نوازنده دوتار است و دريا دختري قاليباف كه با مادر و برادرش توفان ،در همان روستا هر روز به صداي دل‌انگيز دوتار هامون كه استادانه نواخته مي‌شود، گوش فرا مي‌دهد، تا اين كه بيماري دريا و تهيه دارو براي او، هامون، توفان و تعدادي از بچه‌هاي روستا را در مسيري قرار مي‌دهد كه پر از معابر و گذرگاه‌هاي پر خطر است. 

فيلم «هامون و دريا» به تهيه كنندگي «كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان» و حضور بازيگراني بومي و محلي تهيه و توليد شده است.

در بخش بزرگداشت «اینگمار برگمان» دو فيلم «عطش» محصول سال 1949 با اقتباس از سه داستان کوتاه از «بریگیت تنگروت» و فيلم «چشمه زندگی» با اقتباس از یک داستان سوئدی قرن سیزده به نمايش درخواهند آمد. 

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن امسال در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط