سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۲
سه فيلم اقتباسي به روي پرده مي‌روند

شوراي صدور پروانه نمايش فيلم 35 ميليمتري براي 16 پروژه سينمايي پروانه نمايش صادر كرد. بنابراين سه فيلم اقتباسي «آتش سبز»، «هميشه پاي يك زن در ميان است» و «زن دوم» با دريافت پروانه نمايش به زودي در سينماهاي كشور اكران خواهند شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ اين فيلم‌ها عبارتند از: «گناه من» به كارگرداني «مهرشاد كارخاني»، «به همين سادگي» به كارگرداني «رضا ميركريمي»، «زن ها فرشته‌اند» به كارگرداني «شهرام شاه حسيني»، «مجنون ليلي» به كارگرداني «قاسم جعفري»، «هميشه پاي يك زن در ميان است» به كارگرداني «كمال تبريزي»، «زن دوم» به كارگرداني «سيروس الوند»، «باد در علفزار مي پيچد» به كارگرداني «خسرو معصومي»، «استشهادي براي خدا» به كارگرداني «عليرضا اميني»، «انعكاس» به كارگرداني «رضا كريمي»، «آن مرد آمد» به كارگرداني «حميد بهمني»، «كنعان» به كارگرداني «ماني حقيقي»، «محيا» به كارگرداني «اكبر خواجويي»، «همخانه» به كارگرداني «مهرداد فريد»، «آتش سبز» به كارگرداني «محمد رضا اصلاني»، «روز بر مي‌آيد» به كارگرداني «بيژن ميرباقري» و «دايره زنگي» به كارگرداني پريسا بخت‌آور.

پروژه‌هاي «قرنطينه» به كارگرداني «منوچهر هادي»، «ديوار» به كارگرداني «محمد علي طالبي»، «بالاتر از آسمان» به كارگرداني «فريدون حسن پور»، «خواب ليلا» به كارگرداني «مهرداد مير فلاح»، «شب حورا» به كارگرداني «شهاب ملت خواه»، «حقيقت گمشده» به كارگرداني «محمد احمدي» و «ماه وش» به كارگرداني «محمد درمنش» عناوين 7 فيلمي است كه كار بازبيني و صدور پروانه نمايش آنها در دست اقدام است و اخبار آن متعاقبا اعلام مي‌شود.

فيلم سينمايي «همیشه پای یک زن در میان است» بر اساس مجموعه داستانی از سید «مهدی شجاعی» ساخته شده است. فيلمنامه اين اثر را «رضا مقصودی» به نگارش درآورده است و «نغمه ثمینی» همراه با «کمال تبریزی» آن را بازنویسی کرده‌اند.

فيلم سينمايي «آتش سبز» بر اساس افسانه کهن «سنگ صبور» نوشته شده و زندگي دختری به نام «ناردانه» را روايت مي كند، که در کودکی خبر ازدواجش با یک مرد مرده را می‌شنود و برای گریز از این سرنوشت خوفناک ناخواسته گام در راهی دشوار می‌گذارد.

فيلم «زن دوم» نيز بر اساس كتابي به همين نام نوشته‌ «فرشته طائرپور» و «مينو كريم‌زاده» ساخته شده است و «نيكي كريمي»، «محمدرضا فروتن»، «امير آقايي»، «آناهيتا نعمتي»، «سحر زكريا» و «مهتاج نجومي» در آن به ايفاي نقش پرداخته اند. اين فيلم با در اختيار داشتن 8 سالن نمايش از هفته آينده به اكران در مي‌آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط