چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۴
شاخصه‌هاي علمي آثار، داوري متفاوتي را مي‌طلبند

يكي از برگزيدگان گروه "تحقيق اجتماعي" دوازدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس گفت: داوري و قضاوت در اين گونه جشنواره‌ها به آگاهي و سطح علمي بالا و تخصص نياز دارد. چون بعضي آثار با شاخصه‌هاي علمي ارائه مي‌شوند و داوري درباره‌ آن‌ها بايد متفاوت صورت گيرد./

ابوالقاسم عيسي‌مراد، برگزيده رتبه دوم گروه "تحقيق اجتماعي" دوازدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس، به خاطر كتاب "روانشناسي اسارت" در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران‌(ايبنا) اظهار داشت: اين‌ كه در بعضي گروه‌ها رتبه‌هاي برتر انتخاب نشدند، نشانه ظرافت‌هاي دقيق در داوري است.

وي ادامه داد: داوري و قضاوت در اين گونه جشنواره‌ها به آگاهي و سطح علمي بالا و تخصص نياز دارد. چون بعضي آثار با شاخصه‌هاي علمي ارائه مي‌شوند و داوري درباره‌ آن‌ها بايد متفاوت صورت گيرد.

عيسي‌مراد خاطر نشان كرد: تداوم اين جشنواره‌ها و حمايت‌هاي مادي و معنوي از توليد و انتشار، در وضعيت كمي و كيفي كتاب‌ها موثر خواهند بود.

وي در باره كتاب "روانشناسي اسارت" گفت: اين كتاب به آسيب‌شناسي و روانشناسي وضعيت جسمي و روحي اسرا هنگام اسارت توجه كرده است. قسمتي از مطالب آن شامل مستنداتي از وقايع اردوگاه‌هاي اسيران است. 

اين نويسنده تصريح كرد: در حوزه ادبيات داستاني و شعر پيشرفت داشته‌ايم، اما جاي بسياري از مباحث تحقيقي و پژوهشي در حوزه‌هاي جامعه شناختي، مسائل حقوقي و شيوه‌هاي نظامي و تاكتيكي دفاع‌مقدس خالي است.

وي با اشاره به وضعيت بودجه و تخصيص اعتبار براي محققان و پژوهشگران، گفت: ما به كميت آثار بيش از كيفيت آن‌ها توجه مي‌كنيم. در حالي كه ارائه امكانات منظم و مستمر از سوي متوليان اين عرصه، باعث پيشرفت خواهد شد. 

اين برگزيده دوازدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس، در پايان از انتشار تازه‌ترين كتاب‌هاي خود با عناوين "ايثار و شهادت"، "اسير كيست؟ آزاده كيست؟" و "خاطرات اسراي كربلاي 2" خبر داد. 

ابوالقاسم عيسي‌‌مراد سال 1344 در شهر لاهيجان متولد شده و دانشجوي مقطع دكتراي رشته روانشناسي در دانشگاه علامه طباطبايي است.

كتاب‌هاي "سفيران در بند"، "مقاومت ماندگار" و "روانشناسي اسارت" از جمله آثار منتشر شده وي در حوزه دفاع‌مقدس‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط