دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
پوستر دوازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی رونمایی شد

طی مراسمی از پوستر دوازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) امروز 22 آبان‌ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) گفت: برگزاری برخی برنامه‌ها موجب تلطیف روح آدم‌ می‌شود که جشنواره شعر نیز از این دست برنامه‌ها است به ویژه جشنواره شعر رضوی که نام آن با نام امام هشتم (ع) مزین شده  و حرکت در این مسیر برای ما موجب افتخار است.

محمد جوروند با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های شعر به ویژه در خوزستان با توجه به ظرفیت بالای استان در این حوزه بیان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره امامان معصوم (ع) به ویژه امام رئوف آقا امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی بیشتر شاعران آیینی به ویژه شاعران جوان و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار، گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی از جمله اهداف مهم این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به محورهای موضوعی این جشنواره توضیح داد: سیره و زندگی امام رضا (ع)، مناقب و صفات آن حضرت، جلوه‌های فرهنگ رضوی از جمله علم، شفاعت، حلم، کرامت، فضیلت، مهربانی و معجزه و... از محورهای این جشنواره هستند.

وی بیان کرد: جشنواره شعر رضوی عربی چه از نظر مادی و چه از نظر محتوایی جزو جشنواره‌های خوب خوزستان به شمار می‌رود و با توجه به بُعد مادی و محتوایی آن، استقبال از این جشنواره نسبت به دوره‌های اولیه چشمگیرتر شده است.

جوروند با بیان اینکه جشنواره شعر عربی رضوی در ۲ بخش فصیح و شعبی برگزار می‌شود، ادامه داد: آخرین مهلت ارسال اثار به دبیرخانه جشنواره ۲۰ دی‌ماه است و زمان برگزاری جشنواره 23 بهمن‌ماه اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها