پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کتاب «زینت دوش نبی» به پیشخان آمد

کتاب «زینت دوش نبی» نوشته محمود سوری مجموعه‌ای از داستانک‌هایی درباره امام حسین(ع) به روایت منابع کهن اهل سنت است. این اثر در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شده است.

محمود سوری نویسنده کتاب‌ «زینت دوش نبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: اولین کتابی که نوشتم بازنویسی کتاب «خصائص زینبیه» بود که سال 99 با نام «و اینگونه است زینب» چاپ شد. سال 1401 نیز «زینت دوش نبی» به چاپ رسید که حدود 120 داستان کوتاه درباره امام حسین از منابع اهل سنت است.
 
او اظهار کرد: یک بار کتابی را می‌دیدم که از اهل سنت بود و دو قصه جذاب درباره امام حسین(ع) داشت که همین جرقه‌ای شد که کتاب‌های اهل سنت را بگردم و قصه‌های امام حسین(ع) را پیدا کرده و به شکل داستانک ارائه دهم. کم‌کم تحقیق کردم و کتاب‌های مختلف را دیدم و یادداشت‌برداری کردم. بعدها این تبدیل به کتاب «زینت دوش نبی» شد.

او درباره اثر جدید در دست تالیف خود عنوان کرد: مجموعه‌ای درباره امام جواد(ع) می‌نویسم که به سبک کتاب «زینت دوش نبی» از 80 تا 90 داستانک تشکیل شده است و به زودی چاپ می‌شود. بعد از آن مجموعه‌ای درباره امام هادی(ع) است که تقریبا نگارشش رو به اتمام است و به همین ترتیب کتابی درباره امام حسن عسکری(ع) را در دست نگارش دارم که این سه کتاب مجموعه ابن‌الرضا را تشکیل می‌دهند.

او در انتها بیان کرد: قصد دارم این سبک را ادامه دهم و کتاب‌های متعددی را به این شیوه به رشته تحریر در‌آورم.

لازم به ذکر است کتاب «زینت دوش نبی» نوشته محمود سوری مجموعه‌ای از داستانک‌هایی درباره امام حسین(ع) به روایت منابع کهن اهل سنت است که در دو بخش که هر کدام سه فصل دارد تدوین شده است. بخش اول شامل فصل های تولد و دوران مودکی، سلوک معنوی سیدالشهدا، سیره رفتاری حضرت بیان شده است. در بخش دوم درباره پیش بینی شهادت حضرت، ماجرای حماسه عاشورا ، و فصل آخر فرجام قاتلان حضرت پرداخته است.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها