جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
دانش بدون تحول در منابع، روش و منطق متحول نخواهد شد

قم- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تحول در منابع، روش و منطق لازم است، گفت: بدون تحول در منابع، روش و منطق، دانش متحول نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیت‌الله علی اکبر رشاد جمعه  در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمد تقی مصباح یزدی با اشاره به اینکه بدون تحول در منابع و روش و منطق، دانش و علمی متحول نخواهد شد، گفت: بعد از تحول در مبانی و روش،علم آماده تحول می‌شود و نظریات و مسایل و پاسخ‌های جدید جایگزین که در نتیجه نظام معرفتی نوین حاصل می‌شود.

وی تاکید کرد: تولید علوم انسانی اسلامی بدون حضور حوزویان مجتهد محقق نخواهد شد و برای تولید علوم انسانی اسلامی اتخاذ مبانی دینی در علوم است که این کار فقط بر عهده مجتهدان است.

موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با انتقاد از برخی از پژوهش‌ها و مقاله‌های علمی، یادآور شد: پیوند بین مبانی و اصول مشترک  باید در پژوهش‌ها مورد تاکید قرار بگیرد.

در بخش دیگری از اختتامیه این همایش، منوچهر محمدی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اندیشه علامه مصباح، بیان کرد: علامه به عنوان یک متفکر اسلامی خود را وقف اسلامی سازی علوم انسانی کرده است.

وی افزود: علامه مصباح نظم فکری جدیدی در علوم انسانی ارائه کرد که گفتن واژه مکتب مصباحیه حرف درستی است.

این فعال سیاسی علامه مصباح را تبیین کننده نظریه ولایت فقیه معرفی کرد و گفت: ایشان با شجاعت در برابر لیبرال‌ها نظریه ولایت فقیه را مطرح و تببین کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها