چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
ملارد و شمس‌آباد گزینه‌های اصلی ساخت شهرک صنعتی چاپ استان تهران

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه این اتحادیه با اتاق اصناف، شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری برای ساخت و تأسیس شهرک صنعتی چاپ در ملارد یا شمس‌آباد در آینده نزدیک خبر داد.

احمد ابوالحسنی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تأسیس شهرک چاپ برای فعالان این صنعت، گفت: از مدت‌ها قبل پیگیر بودیم تا شهرکی برای فعالیت تخصصی دست‌اندرکاران صنعت چاپ اختصاص پیدا کند؛ بنابراین نشستی با حضور جمعی از فعالان صنعت چاپ تهران با افشار نادری، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران داشتیم تا درباره تأسیس شهرک صنعتی چاپ بحث و تبادل نظر داشته باشیم.
 
وی افزود: صنایع مختلفی در تهران و سایر شهرها، شهرک ویژه دارند، اما صنعت چاپ که صنعتی گسترده با مشاغل وابسته زیادی است، شهرک صنعتی ندارد و در یکجا متمرکز نیست.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه استقرار چاپخانه‌ها و مشاغل وابسته به آن در شهر تهران، می‌تواند به لحاظ زیست محیطی و حمل و نقل ایمن شهری، چالش‌آفرین باشد، عنوان کرد: طبق گفته کارشناسان با توجه به آلایندگی زیست محیطی که واحدهای چاپی دارند؛ سازمان محیط زیست و آتش‌نشانی قصد دارند در یک بازه زمانی سه‌ساله، چاپخانه‌ها را از شهر تهران خارج کنند و این موضوع اهمیت مکان‌یابی و واگذاری زمین برای تأسیس یک شهرک تخصصی ویژه چاپ را به روشنی نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: در این دیدار مطرح شد که کار طراحی شهرک‌های صنعتی در دست توسعه با حضور نمایندگان اتحادیه انجام و زمینه استقرار اعضای اتحادیه در شهرک مهیا شود؛ به‌گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در تهران مجوز احداث 11 ناحیه صنفی تخصصی وجود دارد و قرار است اسامی آن‌ها به اتحادیه اعلام و مکان‌یابی مناسب انجام شود.
 
ابوالحسنی با طرح این موضوع که از شهرک‌های صنعتی موجود ملارد، شمس‌آباد و پیشوا در فاز توسعه هستند، ادامه داد: قرار است یک تفاهم‌نامه چهار جانبه میان اتاق اصناف، شرکت شهرک‌های صنعتی، شهرداری و اتحادیه  چاپخانه‌داران تهران امضا شود تا محل مناسبی برای اختصاص شهرک به این صنعت اختصاص داده شود.

 وی با بیان اینکه برخی چاپخانه‌ها متراژ زیاد و برخی دیگر خواستار متراژهای محدود هستند، گفت: برخی چاپخانه‌های بزرگ 20 تا 30 هزار متر زمین می‌خواهند و برخی دیگر به تناسب حجم کاری‌شان 500 متر و تلاش این است که بتوانیم به همه این گروه‌ها زمین اختصاص پیدا کند. کارها با سرعت در حال پیگیری است و سعی داریم تا آخر امسال فراخوان منتشر کنیم و اولویت اصلی، تأسیس شهرک در ملارد و شمس‌آباد تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها