جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
برگزاری ۵۴ برنامه هفتگی فرهنگی و هنری/ درخشش کودک مهابادی در مسابقه هنرهای زیبای چک

آذربایجان‌غربی-برگزاری۵۴ برنامه هفتگی فرهنگی ،هنری، درخشش دختر مهابادی در مسابقه هنرهای زیبا لیدیسه چک و برگزاری آخرین نشست کانون شعر حوزه هنری آذربایجان‌غربی در تابستان سال‌جاری از جمله اخبار کوتاه فرهنگی استان آذربایجان‌غربی این هفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، دختر نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد، دیپلم افتخار پنجاهمین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا کودکان لیدیسه کشور چک در سال ۲۰۲۲ را کسب کرد.
 

این مسابقه با موضوع «موزه» در بخش‌های «نقاشی»، «نقاشی (کلاژ)»، «عکاسی»، «طراحی»، «چاپ دستی»، «کارهای حجمی» و... با ارسال ۱۴هزار و ۵۲۷ اثر از ۷۷ کشور جهان برگزار شد و از میان ۱۴۸ «نقاشی» و ۴۶ «عکس» ارسالی از کودکان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران، شش کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌ هنری کانون کشور موفق به کسب دیپلم افتخار این دوره از مسابقه لیدیسه کشور چک شدند.

بر این اساس روژین پناهنده ۱۶ ساله از مرکز شماره یک مهاباد دیپلم افتخار بخش «عکاسی» این مسابقه را به خود اختصاص داد.
 
برگزاری۵۴ برنامه هفتگی فرهنگی ،هنری در حوزه هنری آذربایجان‌غربی

داریوش علیزاده، مدیر روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 54 برنامه فرهنگی و هنری در حوزه هنری استان برگزار شده، گفت: این برنامه‌ها که با حضور آحاد مختلف مردم در بخش‌های موسیقی و ادبیات برگزار شده است، مردم علاقمند شهرستان ارومیه و شهرستان‌های مختلف استان در قالب«۲۰ برنامه موسیقی محلی ، ۲۲برنامه شعرخوانی هشت برنامه شعر طنز و چهاربرنامه ادبی فضولی خوانی» پای اجراهای هنری هنرمندان عرصه موسیقی محلی و شاعران استان آذربایجان غربی در شش ماهه نخست سال جاری نشسته‌اند.

وی با اشاره بر تاثیر گذاری فعالیت‌های هنری حوزه هنری استان در رشد و توسعه فرهنگی جامعه و تقویت داشته‌های فرهنگی هنری استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: کانون عاشیق‌های حوزه هنری آذربایجان غربی در قالب برنامه هفتگی « عاشیفلار آخشامی » با متوسط حضور ۲۰۰ نفر هنرمند عاشیق از شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، نقده، سلماس، خوی و ماکو و اجرای برنامه‌های موسیقی، پژوهشی و ویژه برنامه‌های مناسبتی برای بیش از یک هزار نفر از علاقمندان برنامه هنری داشته است.

علیزاده افزود: در همین راستا کانون شعر واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی نیز با حضور ده‌ها نفر از شاعران استان و اجرای برنامه‌های مختلف ادبی در قالب شعر ، داستان، محفل فضولی خوانی و ادبیات طنز و ویژه برنامه ادبی در مناسبت‌های ملی و مذهبی یکی از مهم‌ترین مراکز فعال در عرصه ادبیات استان آذربایجان‌غربی است.

علیزاده بیان کرد: حمایت از هنرمندان، آشنایی مردم با هنر فاخر و داشته‌های فرهنگی هنری استان آذربایجان‌غربی استعدادیابی و پرورش استعدادهای جوان جهت تقویت آینده فرهنگی هنری استان و ایجاد محیط سالم فرهنگی و هنری جهت حضور آحاد مختلف مردم و آشنایی جوانان با داشته‌های فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی از اهداف اصلی اجرای این برنامه‌ها است .
آخرین نشست کانون شعر حوزه هنری آذربایجان‌غربی در تابستان سال‌جاری برگزار شد

آخرین نشست کانون شعر حوزه هنری آذربایجان‌غربی در تابستان سال‌جاری با حضور شعرا با موضوع شعرخوانی آزاد و نقد محفلی و ارومیه در خاطرات و اشعار شهریار برگزار شد.

مصطفی قلیزاده‌علیار در این نشست گفت: شهریار در حجم زیادی از اشعار خود درحد دیوان 200 صفحه‌ای به موضوع دفاع مقدس پرداخته است.

وی افزود: همچنین در شعرهای ترکی با توجه به اینکه حجم کم است ولی به دفاع مقدس، شهدا، مادر شهدا، والدین شهدا، جانبازها، بحث کربلا، جبهه و تمامیت ارضی ایران سروده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها