شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
همكاري 3 نويسنده در تاليف «ديدگاه علمي در ورزش بانوان»

کتاب «ديدگاه علمي در ورزش بانوان» اثر «ژاکلي ل.پل»، «سي.هارمون براون» و «رابرت او.وي» با ترجمه شکوه نوابي‌نژاد، مهوش نور‌بخش، فريده هادوي و ميترا روحي دهکردي منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر که به همت اعضاي شوراي تحقيقات ورزش بانوان منتشر شده است، بر ضرورت وجود فرهنگ علمي ورزش در محيط زندگي زنان اشاره دارد.

کتاب حاضر در هشت فصل طراحي شده كه فصل اول سمت‌گيري‌هاي جديد در ورزش است و فصل دوم ايجاد انگيزش در وزشکاران و فصل سوم استرس؛ تهديدي از درون نام دارد. 

فصل چهارم کتاب به شرح زن و روانشناسي ورزش مي‌پردازد و در  فصل پنجم توضيحاتي درباره عملکرد‌هاي زنان در دهه گذشته ارايه مي‌كند.

فصل ششم کتاب «ديدگاه علمي در ورزش بانوان» به بررسي عملکرد رواني ـ حرکتي و ميان‌سالي مي‌پردازد و فصل هفتم مطالبي درباره حاملگي و ورزش عنوان مي‌کند و فصل پاياني نيز به بيومکانيک و زنان ورزشکار اشاره دارد.

در قسمتي از مقدمه شوراي تحقيقات ورزش بانوان آمده است: «کتابي که پيش روي شماست، ترجمه چند تن از اعضاي شوراي تحقيقات ورزش بانوان کشور است که به رشته تحرير در آمده است. نظر به اين‌که اكنون با کمبود منابع علمي در زمينه ورزش بانوان مواجه هستيم، انتشار کتب مرتبط مي‌تواند تا حدودي رفع اين نقيصه چاره‌ساز شود.»

در قسمتي از مقدمه دکتر ژاکلين پل، يکي از مولفان آمده است: «اين مجموعه صرفا يک راهنماي آموزشي و تمريني نيست، بلکه حاوي اطلاعات کاربردي و عملي است که مي‌تواند در برنامه‌هاي تمريني مفيد و سودمند باشد. محتواي اين کتاب براي زنان در همه سنين و در همه سطوح فعاليت ورزشي کاربرد دارد. هر چند در تهيه اين کتاب سعي شده اطلاعات لازم علمي ـ ورزشي در يک مجموعه قرار گيرد، ليکن همچنان پرسش‌هاي بسيار زياد و مهمي که بر ورزش زنان تاثيرگذار است، بدون پاسخ باقي مانده است. بديهي است انجام تحقيقات بيشتري در اين زمينه ضروري به نظر مي‌رسد تا هر يک از زنان ورزشکار، بتوانند در تمرينات و مسابقات آنچه در توان دارند عرضه کنند.»

کتاب «ديدگاه علمي در ورزش بانوان» از سوي پژوهشکده تربيت بدني و علوم ورزشي در شمارگان 2200 نسخه، 120 صفحه و قيمت 125000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط